فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

تکثیر گیاهان افوربیا به روش قلمه برای بسیاری از گونه های این گیاهان کاربرد دارد.همچنین یک روش برای هرس این گیاهان می باشد.قلمه ها باید با چاقوی تیز و تمیز برداشته شوند.برای گونه های شاخه ای ، قلمه از محل انشعابات گرفته می شود.
تکثیر افوربیا به روش قلمه - فوت و فن های باغبانی
تکثیر افوربیا به روش قلمه - فوت و فن های باغبانی

بهتر است از دستکش محافظ استفاده کنید تا از بروز هرگونه واکنش آلرژیک به شیره گیاه جلوگیری شود. همانند تقریباً همه افوربیاها ، هنگامی که یک قلمه می گیرید گیاه شیره چسبناک و سفیدی تراوش می کند که ماده مناسبی برای ورود به چشم ، بریدگی یا پوست حساس نیست.



تکثیر افوربیا به روش قلمه


برای رسیدن به بهترین نتیجه ، این ساکولنت را در بهار یا تابستان که دمای آن در حدود 70-75 درجه فارنهایت است ، تکثیر کنید. انتهای ساقه سالم و بدون لک را به طول حدود ۱۵ تا ۳۰ سانتیمتر قطع کنید. از تیغ تمیز یا چاقوی تیز استریل استفاده کنید قلمه را جدا کنید و روی روزنامه بگذارید اجازه دهید برای چند روز یا بیشتر پینه ببندند.



تکثیر افوربیا به روش قلمه


قلمه را در پرلیت یا خاک مخصوص کاکتوس به عمق ۵ سانتیمتر یا بیشتر ، بسته به اندازه قلمه ، دفن کنید. از یک لایه سنگ درشت استفاده کنید تا گیاه و وزن آن را به گلدان منتقل کنید تا قلمه در پرلیت محکم شود ، (پرلیت در مخلوط گلدان های فعلی جای ماسه را گرفته است).گلدان را در مکانی با نور متوسط ​​قرار دهید و هر زمان که رطوبت خاک کم شد مقداری آب روی خاک اسپری کنید و صبور باشید.



تکثیر افوربیا به روش قلمه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.