فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

بهترین زمان برای کشت گوجه‌فرنگی در گلخانه اوایل تابستان است.شرایط دمایی مطلوب رشد گوجه‌فرنگی در روز دمای 25 و در شب 18 درجه سانتیگراد است.میزان برداشت سالانه گوجه‌فرنگی در گلخانه به صورت میانگین در هر متر مربع 35-30 کیلوگرم در هر متر مربع گلخانه است.
کشت گلخانه ای گوجه فرنگی - فوت و فن های باغبانی
کشت گلخانه ای گوجه فرنگی - فوت و فن های باغبانی

کشت گوجه‌فرنگی در گلخانه می‌تواند به صورت مستقیم بذر یا نشائی باشد. کاشت بذر گوجه‌فرنگی زمانی صورت می‌گیرد که درجه حرارت محیط بالاتر از ١٠ درجه سانتیگراد باشد. به طور تقریبی هر ٣٠٠ بذر گوجه‌فرنگی 1 گرم وزن دارد . عموماً کشت بذر گوجه‌فرنگی در گلخانه به صورت مستقیم توصیه نمی‌گردد؛ لذا ابتدا باید خزانه بذر کاری به وجود آمده و پس از نشایی شدن، گیاهان به محل‌های اصلی انتقال یابد.



کشت گلخانه ای گوجه فرنگی


معموًلا برای یک هکتار حدود ٤٠ متر مربع خزانه لازم است، خزانه می‌بایست در گوشه‌ای از گلخانه آماده باشد. لازم است تمام مواظبت‌های ضروری از خزانه به عمل آید. زمانی که ارتفاع نشاء گوجه‌فرنگی به حدود ٣٠-٢٠ سانتیمتر رسید بهترین زمان برای انتقال آن به محیط گلخانه است. بهتر است ٢٤-١٢ ساعت قبل از انتقال بوته گوجه‌فرنگی به گلخانه، خزانه را آبیاری نمود.



کشت گلخانه ای گوجه فرنگی


کشت گوجه‌فرنگی در گلخانه به صورت جوی-پشته‌ای و در روش‌های پیشرفته مسطح همراه آبیاری قطره‌ای و یا به روی پوشش‌های پلاستیکی همراه آبیاری قطره‌ای صورت می‌گیرد. برای آبیاری گوجه‌فرنگی در گلخانه می‌توان از نوار تیپ یا همان نوار آبیاری استفاده نمود. انواع نوار تیپ‌های مختلف در بازار وجود دارد که به فواصل آبدهی 10، 20 و 30 سانتیمتر (به طور معمول) موجود است. آبدهی نوارهای تیپ با یکدیگر متفاوت است. معمولاً برای آبیاری گوجه‌فرنگی از نوار تیپ 20 سانتیمتر استفاده می‌شود.



کشت گلخانه ای گوجه فرنگی


فاصله زمانی بین کاشت تا اولین برداشت گوجه‌فرنگی در گلخانه ،حدود 100-90 روز است. طول دوره مفید برای برداشت محصول: حدود 8-7 ماه است.



کشت گلخانه ای گوجه فرنگی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.