فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

نور زیاد : در طبیعت گل ارکیده در نور غیر مستقیم خورشید و در زیر سایه بان های درختان جنگل های گرمسیری رشد می کند بنابراین می توان به این نتیجه رسید که ارکیده ها به ندرت در طبیعت، در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرند.بنابراین در صورتی که از گل ارکیده در خانه ی خود مراقبت می کنید می بایست اطمینان حاصل نمایید که گیاه مقدار متوسطی از نور خورشید را دریافت می کند که نور مذکور، نور غیر مستقیم خورشید می باشد.
علت زرد شدن برگ های گل ارکیده - فوت و فن های باغبانی
علت زرد شدن برگ های گل ارکیده - فوت و فن های باغبانی

کم بودن درجه حرارت

کم بودن درجه حرارت : تمامی واریته های گل ارکیده در محدوده دمایی 15 الی 27 درجه سانتی گراد بهترین عمکلرد خود را دارند و این محدوده ی دمایی به علت آنکه در اکثر خانه ها قابلیت فراهم شدن دارد سبب شده تا گل ارکیده، از گل های محبوب آپارتمانی محسوب شود.هنگامی که درجه حرارت محیط به طور مرتب از 15 درجه ی سانتی گراد پایین تر برود گل ارکیده تحت فشار قرار گرفته و شرایطی برای زرد شدن تدریجی برگ های گیاه ایجاد می شود که در نهایت این کاهش دما، سبب قهوه ای و یا سیاه شدن برگ گل ارکیده شده می شود.افزایش دما بیش از حد 27 درجه ی سانتی گراد نیز در قدم اول برگ های گل ارکیده را زرد و شل کرده و در آسیب های بعدی، باعث ریزش برگ گل ارکیده خواهد شد



کم بودن درجه حرارت


زیاده روی در آبیاری

زیاده روی در آبیاری : آبیاری بیش از حد، در قدم اول ریشه های گیاه رو پوسیده می کند که این پوسیدگی، سبب مرگ سریع ریشه شده و در نتیجه ی این اتفاق، ریشه ی ارکیده از بین رفته و گیاه توانایی جذب آب و مواد غذایی را از دست می دهد و به عبارتی می توان گفت علت این موضوع، هجوم بیماری ها به به گیاه است.برای تشخیص صحیح زمان آبیاری گل ارکیده می توانید انگشت دست خود را به داخل مخلوط خاک فشار داده و در صورت عدم احساس رطوبت در خاک، اقدام به آبیاری گیاه نمایید.



زیاده روی در آبیاری


افزایش سن گیاه

افزایش سن گیاه : هنگامی که گل ارکیده برگ های جدید تولید می کند ، کاملا طبیعی است که گیاه انرژی بیشتر را، صرف برگ های جدید و جوان کند بنابراین ارکیده ی شما تصمیم می گیرد که صرف انرژی برای برگ های قدیمی و پیر توجیه نداشته و در این مقطع، برگ های قدیمی، پایینی و پیر تر گیاه زرد شده و شروع به ریزش می کنند. در صورتی که مشاهده کردید یک یا دو برگ پایینی گل ارکیده ی شما در حال زرد شدن هستند اجازه دهید برگ های گیاه آرام آرام پژمرده شده و زرد شوند.



افزایش سن گیاه


تغییر ناگهانی محیط برای گیاه

تغییر ناگهانی محیط برای گیاه: تغییر منجر به وارد شدن استرس به ارکیده می شود که در نتیجه ی این استرس، در درجه ی اول ریزش برگ ها و غنچه های گل ارکیده شروع شده و در نهایت، برگ های باقی مانده ی گل ارکیده زرد رنگ می شوند.تغییر ناگهانی محیط، اتفاقی نادر در نگهداری از شاخه گل ارکیده می باشد با این حال در صورت خرید گل ارکیده از گل فروشی و انتقال آن به خانه، این اتفاق خواهد افتاد.



تغییر ناگهانی محیط برای گیاه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.