فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

گیاهان داخل منزل به اندازه گیاهان در فضای باز در محاصره بیماری های قارچی قرار نمی گیرند. با این شرایط ، حتی در یک محیط کنترل شده منزل گیاهان آپارتمانی هنوز در معرض بیماری قرار دارند. شفلرا یک گیاه گرمسیری است که بسیار عالی با زندگی در خانه سازگار می شود و بیماری های آن را می توان با کمی مراقبت و پیشگیری از گیاه دور نگه داشت.
شناخت بیماری های رایج شفلرا و نحوه ی درمان - فوت و فن های باغبانی
شناخت بیماری های رایج شفلرا و نحوه ی درمان - فوت و فن های باغبانی

گیاهان داخل منزل به اندازه گیاهان در فضای باز در محاصره بیماری های قارچی قرار نمی گیرند. با این شرایط ، حتی در محیط کنترل شده منزل گیاهان آپارتمانی هنوز در معرض بیماری قرار دارند. شفلرا یک گیاه گرمسیری است که بسیار عالی با زندگی در خانه سازگار می شود و بیماری های آن را می توان با کمی مراقبت و پیشگیری از گیاه دور نگه داشت.



شناخت بیماری های رایج شفلرا و نحوه ی درمان


بیماری‌ باکتریایی گیاه شفلرا

بیماری‌ باکتریایی گیاه شفلرا: سوختگی برگ سودوموناس (Pseudomonas cichorii) ،این بیماری برحاشیه برگ‌های شفلرا اثرمی‌گذارد. در ابتدا لکه‌های کوچک آب سوخته ظاهر می‌شوند و قبل از اینکه به سرعت با هم ترکیب شوند، سیاه شده ومنجر به ریزش شدید برگ شفلرا می‌شوند.



بیماری‌ باکتریایی گیاه شفلرا


بیماری لکه برگی سودوموناس (Xanthomonas campestris pv. Hederae) ،این بیماری تمامی سطح برگ را تحت تاثیر قرار می‌دهد. زخم‌های نقطه‌ای زرد رنگ که در سراسر برگ به وجود آمده ممکن است میان رگبرگ‌ها بزرگ شوند تاجایی که همه برگ‌ها رنگ پریده می‌شوند. لبه برگ‌های آسیب دیده شکل غیر نرمال و ظاهری 3 بعدی و چوب پنبه‌ای می‌گیرند. ریزش برگ‌های نارس در عفونت‌های شدید رخ می‌دهد.



شناخت بیماری های رایج شفلرا و نحوه ی درمان


دانشگاه فلوریدا سه بیماری قارچی بیماری شفلرا را شناسایی کرده است. آلترناریا (Alternaria panax) به صورت لکه های قهوه ای یا سیاه بزرگ و دارای هاله های زرد ظاهر می شود که فقط در عرض چند روز ممکن است در کل برگ ها پخش شود. بیماری پیتیوم و فیتوفترا نیز لکه برگی هایی شبیه به آلترنیا می دهد ولی ابتدا برگ های پایینی گیاه را آلوده می کند.



شناخت بیماری های رایج شفلرا و نحوه ی درمان


پیشگیری از ابتلا به بیماری بهتر از درمان واکنشی پس از بروز عفونت است. بیشتر از قارچ کش ها و باکتری های کش مثل اکسی کلرور مس برای مدیریت بیماری استفاده می شود. عفونت های باکتریایی و قارچی به سرعت در سطح مرطوب برگ پخش می شود ، اگر یک عمل پیشگیرانه ساده باشد ، خشک نگه داشتن شاخ و برگ است. دانشگاه فلوریدا گزارش داده است که جدا کردن برگ های بیمار و دور ریختن آنها بدون استفاده از قارچ کش به طور کامل از بیماری آلترناریا جلوگیری می کند.



شناخت بیماری های رایج شفلرا و نحوه ی درمان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.