فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

بسیاری از بذرها برای جوانه زدن نیاز به دوره های سرمایی و گرمایی دارند.دوره گرمایی را قبل از دوره سرمایی برای نرم کردن پوسته انجام می دهند و این امکان را می دهد تا جنین بالغ شود. دانه های کاج را در ظرف مخصوصی ریخته و آب کمی جوش(۶۰تا۸۰ درجه سانتیگراد)روی آن ها بریزید تا زمانی که بذرها در آب غوطه ور شوند و به مدت ۲۴ ساعت آنها را در آب نگهداری کنید.
چگونه نیاز گرمایی و سرمایی بذر سوزنی برگان را فراهم کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه نیاز گرمایی و سرمایی بذر سوزنی برگان را فراهم کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی

برای دوره سرمایی دانه ها را لایه دستمال سفید استریل بگذارید.دستمال داری دانه را درون پلاستیک زیپ دار که درون آن را با تورب خزه پر کرده ایم بگذارید و مقداری خزه روی آن بریزید و به روی ان ها آب بپاشیدتا کاملا خیس شوند و سپس زیپ پلاستک را محکم ببندید تا هوای خارج وارد محیط نشود.



چگونه نیاز گرمایی و سرمایی بذر سوزنی برگان را فراهم کنیم؟


بسته به نوع گونه کاج در مدت زمان های مختلف آن ها را در درون یخچال در دمای(۵تا۷درجه سانتیگراد) نگهداری کنید. بعضی از بذر ها ممکن است در طول سرمادهی جوانه زده باشد پس نگران نباشید این یک امر طبیعی است.بذرها را از درون یخچال بیرون بیاورید و در بستر کشت مناسب بکارید.



چگونه نیاز گرمایی و سرمایی بذر سوزنی برگان را فراهم کنیم؟


برای ریشه دهی بهتر و رشد خوب گیاه باید سینی نشاء عمیق باشد و بستر کشت سامل ترکیب کوکوپیت+پیت ماس+ورمی کمپوست+شن درشت می باشد. بعد از تهیه بستر کشت ، آن را بطور کامل آبیاری کنید و صبر کنید تا آب اضافه از بستر خارج شود. بعد از مرطوب شدن خاک بذرها را در عمق ۲/۵ تا ۲ سانتیمتری بکارید.



چگونه نیاز گرمایی و سرمایی بذر سوزنی برگان را فراهم کنیم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.