فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

گیاه سیکاس را باید در جایی روشن ، آفتابی و بسیار گرم قرار دهید.می توانید در تابستان آنها را بیرون از خانه نیز قرار دهید ، اما لازم است مکانی را انتخاب کنید که در معرض باد نباشد.علاوه بر این ، همه ی قسمت های گیاه باید نور خورشید را دریافت کنند. در غیر این صورت ، برگ ها فقط در یک طرف رشد می کنند ، که ممکن است باعث شود گیاه کمی ناقص به نظر برسد. در صورت عدم وجود نور کافی ، تولید برگهای جدید متوقف می شود.
نکات کلیدی نگهداری از گیاه سیکاس در منزل - فوت و فن های باغبانی
نکات کلیدی نگهداری از گیاه سیکاس در منزل - فوت و فن های باغبانی

سیکاس به بستر خاک رس و خاکی احتیاج دارد که با شن کوارتز مخلوط شده است. ph خاک باید بین 5،8 تا 6،9 باشد. از این رو ، نباید از مخلوط های معمول خاک استفاده شود ، زیرا آنها قادر به تحقق نیاز گیاه نیستند.



نکات کلیدی نگهداری از گیاه سیکاس در منزل


سیکاس بهترین رشد را در محیطی گرم و مرطوب دارد. گیاه را در طول فصل رشد غبار پاشی کنید. غبار پاشی را با آب بدون املاح و هم دمای محیط انجام دهید. از آب مقطر هم می‌توانید استفاده کنید. برای راحت شدن کار می‌توانید از زیر گلدانی حاوی سنگریزه هم استفاده کنید. به این صورت که، زیر گلدانی را پر از سنگریزه کنید و نصف ارتفاع سنگ ریزه‌ها آب درون زیر گلدانی بریزید و گلدان گیاه را روی آن قرار دهید. توجه کنید که کف گلدان با آب درون زیر گلدانی تماس نداشته باشد در غیر این صورت ریشه‌ها پوسیده می‌شوند و گیاه دچار خفگی می‌شود.



نکات کلیدی نگهداری از گیاه سیکاس در منزل


گلدان سیکاس را هر سه یا چهار سال یک بار تعویض کنید، زیرا به آرامی رشد می کند. لحظه ایده آل برای انجام این کار زمانی است که ریشه های Cycas revoluta از سوراخ های زیر گلدان رشد می کنند یا روی سطح خاک مشاهده می شوند.



نکات کلیدی نگهداری از گیاه سیکاس در منزل


سیکاس به آب و کود زیادی احتیاج ندارد. فقط باید از آب بدون املاح استفاده کنید. آب باران نیز ایده آل است. اگرچه گیاه نه رطوبت و نه خشکی را دوست دارد ، اما در حالت دوم مقاومت بیشتری دارد.در بهار و تابستان که فصل رشد سیکاس می باشد این گیاه نیازمند آب زیادی است. در فاصله بین دو آبیاری باید خاک گلدان کاملا خشک شده باشد و سپس اقدام به آبیاری کنید.



نکات کلیدی نگهداری از گیاه سیکاس در منزل
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.