فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

رژیم آبیاری مناسب بر اندازه میوه تأثیر داشته و عدم تامین آب کافی، به ویژه در ماههای تیر و مرداد، باعث ریز شدن میوه‌ها می‌شود. وضعیت ایده آل و مناسب رطوبت خاک در باغهای سیب آن است که رطوبت کافی در تمام فصل رشد فراهم شده و درخت تنش نبیند.برای رشد و تولید میوه مناسب درختان سیب، وجود 40 تا 50 درصد رطوبت قابل استفاده در خاک، ضروری می باشد.
تاثیر آبیاری بر میوه درخت سیب - فوت و فن های باغبانی
تاثیر آبیاری بر میوه درخت سیب - فوت و فن های باغبانی

شرایط ماندابی نیز به درختان آسیب وارد می‌کند. تحت هیچ شرایطی نبایستی در پای درختان سیب بیشتر از چند ساعت، آب تجمع نماید. در شرایط ماندابی به علت عدم تهویه مناسب، ریشه‌ها آسیب دیده و به درخت صدمه وارد می‌شود.



تاثیر آبیاری بر میوه درخت سیب


درختان پاکوتاه حساسیت بیشتری به شرایط ماندابی دارند. معمولا خاک رسی و سنگین نسبت به خاک‌های سبک و شنی بیشتر مستعد تجمع آب و ایجاد شرایط ماندابی می‌باشند.



تاثیر آبیاری بر میوه درخت سیب


نیاز آبی سیب در سیستم آبیاری سطحی سالانه حدود ۶۸۰۰ متر مکعب است و بسته به شرایط آب و هوا و خاک هر ۷ الی ۱۰ روز آبیاری میشود در آبیاری قطره ای حدود ۵۶۷۰ متر مکعب آب در سال مورد نیاز است . درختان سیب در سه مرحله زیر نیاز اساسی به آبیاری دارند: قبل از شکوفه کردن درختان ۲۰ روز بعد از مرحله اتمام گل بعد از ریزش طبیعی میوه در خرداد.



تاثیر آبیاری بر میوه درخت سیب
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.