فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

بامیه گیاهی است که به صورت یکساله کشت می‌شود و میوه آن مصرف خوراکی دارد، بهترین زمان کاشت این گیاه در فصل بهار و تابستان است. مدت زمان کاشت تا برداشت این محصول ۶۰ روز و مدت زمان جوانه زدن ۱۰ روز است.
نحوه ی کاشت بذر بامیه در گلدان - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی کاشت بذر بامیه در گلدان - فوت و فن های باغبانی

برای کاشت بامیه ابتدا باید بذر آن را تهیه کنید، قبل از کاشت بذر‌ها را ۲۴ ساعت در آب خیس کرده تا عمل جوانه زنی تسهیل شود سپس به صورت نا مرتب در گلدانی که از خاک پوشیده شده است بکارید و روی آن مجدد خاک بریزید کاشت.



نحوه ی کاشت بذر بامیه در گلدان


پس از کاشت گلدان را در مکانی که آفتاب کامل دارد قرار دهید، زیرا بامیه در شرایطی که نور کافی و گرما باشد رشد بهتری خواهد داشت.



نحوه ی کاشت بذر بامیه در گلدان


دمای مناسب برای رشد بوته آن بین ۲۱ تا ۳۰ درجه سانتی گراد می باشد. در طول مدت رشد، دما نباید از ۱۸ درجه سانتی گراد کمتر و از ۳۵ درجه سانتی گراد بیشتر باشد.



نحوه ی کاشت بذر بامیه در گلدان


باميه مانند ساير سبزى‌هاى ميوه‌اى تنظيم دور آبيارى متناسب با رشد و نمو گياه باید انجام شود.هر گونه توقف در رشد به‌دليل کم آبى مى‌تواند صدمه شديدى به گياه وارد سازد. بنابراين حداقل هفته‌اى يک‌بار آبيارى براى توليد حداکثر محصول ضرورى است.



نحوه ی کاشت بذر بامیه در گلدان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.