فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

۱_شست وشوی درختان :به علت آلودگی هوا در تابستان لایه ضخیمی از دوده سطح درختان را می پوشاند که با لمس برگ درختان نیز این دوده ها مشخص می شوند. شستشوی شاخ و برگ درختان، با جلوگیری از مسدود شدن روزنه های آبی و هوایی برگها که توسط ذرات آلاینده هوا پوشیده شده اند، موجب طولانی شدن عمر درخت می گردد. بدیهی است با تمیز شدن سطح برگها، عملکرد تنفس و تعریق به حالت عادی بر گردد. شستشو هم چنین در زدودن اثرات آفات گیاهی موثر می باشد.فشار آب باید به حدی باشد که موجب ریزش برگها و شکستن شاخه ها نشود. می توان به هر لیتر آب شستشو، یک تا دو قطره مایع صابونی اضافه نمود.
مراقبت از درختان باغ در تابستان - فوت و فن های باغبانی
مراقبت از درختان باغ در تابستان - فوت و فن های باغبانی

۲-مالچ‌پاشی

۲-مالچ‌پاشی: استفاده از مالچ در روزهای گرم به حفظ رطوبت خاک کمک می کند حتی اگر نور خورشید سطح مالچ را گرم کند، خاک زیر آن محفوظ بوده و خنک و مرطوب می ماند زیرا مالچ هوا را در خود نگه می دارد و رطوبت موجود در خاک به سختی از لابلای مالچ تبخیر می شود. تجربه نشان داده حتی یک لایه ۲-۱ سانتی متری از مالچ نیز یک نوبت آبیاری در طول روز را کاهش می دهد. مالچ ها از رویش علف های هرز جلوگیری می کنند. علف های هرزی که در مالچ ریشه بدوانند به علت نرمی یستر رویش، به سادگی کنده می شوند.



۲-مالچ‌پاشی


۳-آبیاری

۳-آبیاری : در تابستان مهم ترین مسئله تأمین آب مورد نیاز گیاهان است. زیرا در این فصل گرما و خشکی زیاد هوا موجب تبخیر آب در گیاه می گردد. زمان آبیاری را طوری تنظیم نمائید تا در فاصله دو آبیاری خاک خشک نشود. در هنگام آبیاری باید دقت نمود که روی گل گیاهان گلدار آب نریزد زیرا پژمردگی زودرس گل ها و سوختگی برگ ها در درختچه هائی نظیر رز را به همراه دارد. هم چنین نباید در ساعات گرم روز(۱۰ صبح تا ۳ بعدازظهر) آبیاری انجام گیرد زیرا گرما باعث تبخیر آب و عاملی برای شیوع بیماری هایی مثل قارچ، زنگ و سفیدک می شود. در فصل تابستان چمن به رطوبت بیشتری نیاز دارد و نباید آبیاری منظم و مرتب را در این فصل فراموش کرد در ضمن در صورت استفاده از شلنگ توجه داشته باشید که پس از اتمام آبیاری، شلنگ آب از روی چمن جمع آوری شود زیرا وجود شلنگ آب موجب سوختگی چمن به خصوص در چمن تازه کاشت در مسیر عبور شلنگ می گردد.



۳-آبیاری


4-کنترل علفهای هرز و آفات

4-کنترل علفهای هرز و آفات: در فصل تابستان که جذب آب برای گیاهان جنبه حیاتی دارد نباید اجازه داد که علف های هرز آب مورد نیاز گیاه را به مصرف خود برسانند. علاوه بر روش مبارزه مکانیکی مداوم، سمپاشی علف های هرز به وسیله سموم علف کش با رعایت احتیاط های لازم به خصوص در مورد درختانی که در کنار جوی ها و حاشیه ها قرار دارند، مفید خواهد بود.در صورت لزوم کنترل سوسک برگخوار، شپشک خونی، پروانه برگخوار نارون، کنه تار عنکبوتی، انواع پوست خوارها و چوب خوارها، آفات خاکزی و سایر آفات شایع ادامه یابد.



4-کنترل علفهای هرز و آفات
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.