فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۹         
  

یکی از روش های تکثیر شفلرا ،خوابانیدن شاخه است. شاخه‌ها را می‌توان خم کرد و قسمتی از آنان را در خاک کاشت به نحوی که خاک به ارتفاع 8-6 سانتیمتر بر روی آنان قرار گیرد.
تکثیر شفلرا به روش خوابانیدن شاخه - فوت و فن های باغبانی
تکثیر شفلرا به روش خوابانیدن شاخه - فوت و فن های باغبانی

از ترکیب خاک که بافتی سبک دارد همانند مخلوط پرلایت و پیت موس به نسبت مساوی استفاده کنید و محیط اطراف آنرا با دست محکم کنید تا به خوبی در بستر کاشت مستقر شود.



تکثیر شفلرا به روش خوابانیدن شاخه


برای جلوگیری از جابجایی ساقه‌ها می‌توان قطعه‌ای سنگ بر روی منطقه‌ای که ساقه‌ها به زیر خاک رفته‌اند گذاشت و همواره خاک را باید مرطوب نگهداشت.



تکثیر شفلرا به روش خوابانیدن شاخه


در ناحیه تماس شاخه‌ با بستر خاک حدود 8-6 هتفه بعد از عمل خوابانیدن ریشه ها شکل می‌گیرند که در این زمان می‌توان گیاه جدید را از گیاه مادری جدا کرد و به طور مستقل آن را در گلدانی جداگانه کاشت.



تکثیر شفلرا به روش خوابانیدن شاخه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.