فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹         
  

گلسنگ شامل یک گونه جلبک به همراه یه گونه قارچ است. گلسنگ ها آسیبی به درختان وارد نمی‌کنند ولی فقط در مناطق گرمسیر و رطوبت بالا می‌توانند تمام سطح درختان را بپوشانند که ممکن است خطر داشته باشد.لکه های سبز مایل به خاکستری روی تنه درختان که ممکن است 3 تا 9 سانتی متر قطر داشته باشند هیچ آسیبی به درختان شما وارد نمی‌کنند و از پوست تنه درختان شما تغذیه نمی‌کنند.
رشد گل سنگ روی درختان و نحوه ی کنترل آنها - فوت و فن های باغبانی
رشد گل سنگ روی درختان و نحوه ی کنترل آنها - فوت و فن های باغبانی

گلسنگ ها معمولا روی تنه درختان سالم یا درختان نا سالم رشد می‌کنند. ببیشتر مردم وجود آنها روی سطح درختان را عامل بیماری درختان می‌دانند ولی گسترش آنها روی سطح درختان برای به دست آوردن نور است. حتی قارچی که داخل گلسنگ ها هستند هم برای درختان نمی‌توانند مشکلاتی ایجاد کنند. در صورتی که قارچ ها اگر به طور جداگانه روی تنه درختان رشد کنند می‌توانند به راحتی وارد تنه درختان شوند و شروع به تجزیه آنها شوند.



رشد گل سنگ روی درختان و نحوه ی کنترل آنها


این موجودات آسیبی به درختان وارد نمی‌کنند ولی فقط در مناطق گرمسیر و رطوبت بالا می‌توانند تمام سطح درختان را بپوشانند که ممکن است خطر داشته باشد.گلسنگ ها یکی از شاخص های مهم در تشخیص پاکی یا آلودگی هوا هستند و نسبت به شرایط سخت مانند یخبندان، گرما و نور آفتاب مقاوم هستند. در شرایط آلودگی هوا کم کم رشد گلسنگ ها کم شده و نهایت متوقف می‌شوند.



رشد گل سنگ روی درختان و نحوه ی کنترل آنها


یکی از راههای کنترل گل سنگ ها خیس کردن آنها و استفاده از یک برس زبر و سیمی است. بوسیله برس گلسنگ ها تراشیده شده، آب کشیده شود و بعد از خشک شدن تنه با استفاده از یک قارچکش مسی مانند اکسی کلرور مس غلیظ رنگ می‌شود.



رشد گل سنگ روی درختان و نحوه ی کنترل آنها
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.