فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

اگر گوجه در سرما باشد و نور مستقیم چند ساعت در روز دریافت نکند و مدام آبیاری شود گل نمی دهد و در نتیجه میوه تولید نمی شود.گوجه فرنگی نیاز به دوره گرمایی بلندی دارد و کلا یک محصول فصل گرم می باشد و به دمای بین 27 تا 30 درجه سانتیگراد نیاز دارد و همچنین نور کافی برای رشد و گلدهی اش نیاز است.
چرا بوته ی گوجه فرنگی من میوه نمی دهد؟ - فوت و فن های باغبانی
چرا بوته ی گوجه فرنگی من میوه نمی دهد؟ - فوت و فن های باغبانی

گرده افشانی ناکافی ؛ گوجه گیاهی خودگشن است و هر گل به تنهایی می تواند خود را گرده افشانی کند. با این وجود،حضور زنبور ها و حشرات گرده افشان می تواند درصد گرده افشانی را افزایش دهد .



چرا بوته ی گوجه فرنگی من میوه نمی دهد؟


اگر شما در گلدان گوجه کاشته اید و یا بوته ها در محل گلخانه هستند و حشرات گرده افشان به اندازه ی کافی وجود ندارند می توانید به صورت مصنوعی گوجه را گرده افشانی کنید، برای این کار بخش گل را به آرامی با لزرش تکان دهید ( همانند لرزش زنبور).از یک مسواک برقی هم می توانید کمک بگیرید.



چرا بوته ی گوجه فرنگی من میوه نمی دهد؟


در گلخانه های کوچک عمل تکان دادن بوته ها، با ضربه زدن دست یا به وسیله کاغذ لوله شده ای روی خوشه انجام می گیرد ولی چون این کار در سطوح وسیع هزینه بر است، عمل لرزش گل ها معمولا به وسیله دستگاه الکتریکی گرده افشان که با باتری کار می کند انجام می گیرد. در طول دوره گل دهی کارگران می توانند با این دستگاه ۲ تا ۳ روز در هفته گرده افشانی را انجام دهند.



چرا بوته ی گوجه فرنگی من میوه نمی دهد؟


کمبود پتاسیم؛ با ظاهر شدن اولین گل ها، شما باید گوجه فرنگی خود را با یک کود آلی با پتاسیم بالا، تغذیه کنید. پتاسیم باعث تقویت گلدهی و تولید میوه می شود.



چرا بوته ی گوجه فرنگی من میوه نمی دهد؟


کمبود یا بالا بودن رطوبت؛ دمای بهینه برای گرده افشانی در گستره ۲۱ الی ۲۸ درجه سانتی گراد، و رطوبت نسبی مناسب نیز ۷۰ درصد می باشد. در رطوبت نسبی بالای ۸۰% ذرات گرده به یکدیگر می چسبند و به خوبی پخش نمی شوند و در رطوبت نسبی کمتر از ۶۰% برای مدت طولانی، کلاله خشک می شود و دانه های گرده به آن نمی چسبد.



چرا بوته ی گوجه فرنگی من میوه نمی دهد؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.