فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

دیوار سبز می تواند به راحتی بر روی دیوار منزل یا بالکن شما نصب شود.می تواند به اندازه دلخواه بزرگ یا کوچک باشد ، به این معنی که می تواند متناسب با اندازه فضای شما طراحی شود.برای رشد گیاهان در این دیوار ،آفتاب‌گیر یا سایه‌ای بودن مکان، باید در نظر گرفته شود. بنابراین زمان آویزان کردن دیوار سبز باید آن را در فضایی قرار دهید که نور مناسب برای رشد گیاه تأمین شود.
چگونه در منزل دیوار سبز بسازیم؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه در منزل دیوار سبز بسازیم؟ - فوت و فن های باغبانی

این دیوار می تواند توسط قاب چوبی پیش ساخته یا پارچه های ضدآب مخصوص کاشت گیاهان که در یک قاب چوبی قرار گرفته اند یا پاکت های پارچه ای که به وسیله ی ابزار به دیوار متصل شده اند به سادگی ساخته شود.



چگونه در منزل دیوار سبز بسازیم؟


ساده ترین نوع دیوار سبز یک پارچه نمدی پلیمری با قابلیت زهکشی مناسب می‌باشد که به شکل مشخصی تا خورده بر روی قاب زیرساخت قرار می‌گیرد؛به نحوی که یک یا چند گلدان یا محفظه برای کشت عمودی به صورت ردیفی با پاکت های رو به بالا ایجاد میگردد.



چگونه در منزل دیوار سبز بسازیم؟


نوع دیگر شامل طبقات چوبی است.ساختار قاب چوبی بهتر است شامل ردیف هایی با تناسبات ۲×۱ (طول دو برابر عرض) به فاصله ارتفاعی ۴۰ سانتی متر باشد تا حد فاصل طبقه ها به خوبی پر شوند.با استفاده از گلدان های 12-13 سانتی متری گیاهان مورد نظر خود را انتخاب و در قفسه های چوبی قرار دهید.



چگونه در منزل دیوار سبز بسازیم؟


در صورتیکه از دیوار سبز پیش ساخته با آبیاری اتوماتیک استفاده شود،پانل های پلاستیکی که به‌صورت عمودی به یکدیگر وصل شده اند توسط موتور و سنسورهایی کنترل می‌شوند. اگر حسگر حس کند که خاک دیوار سبز خشک است موتورها شروع به حرکت در قفسه کرده و آب را به‌صورت عمودی به تمام قسمت‌ها می‌رساند.در داخل کلیه باکس‌ها نیز لایه محافظی برای خاک، یک لایه ضد ریشه و یک لایه نگه‌دارنده آب و لایه هوارسان ریشه در نظر گرفته می‌شود.



چگونه در منزل دیوار سبز بسازیم؟


اگر دیوار سبز توسط خودتان ساخته می شود قبل از نصب از یک عایق ضد آب روی دیوار استفاده شود.پس از فیکس و پر کردن گلدان ها با خاک حاصلخیز از بالای قاب دیوار سبز، دیوار خود را با یک شلنگ آبیاری کنید.برای دیوار سبز باید یک سیستم مخزن آب طراحی کنید تا آب را در طول یک هفته در خود نگه دارند یا یک سیستم آبیاری قطره ای بین گلدان های پلاستیکی ایجاد کنید که آب را به یکدیگر انتقال دهند. در قسمت پایینی دیوار سبز زهکشی مناسبی برای جمع شدن آب های اضافی در نظر بگیرید.



چگونه در منزل دیوار سبز بسازیم؟


طیف وسیعی از گیاهان علفی، چمن های همیشه سبز، درختچه های کوچک، گیاهان و حتی میوه و سبزیجات را می توان در دیوار سبز مورد استفاده قرار داد.انواع سرخس ،انواع پوتوس ،پاپیتال ،چمن عروس،دراسینا ،کروتون ،گیاهان گلدار حتی میوه و سبزی جات



چگونه در منزل دیوار سبز بسازیم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.