فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

قبل از شروع گل‌کاری در منزل، دما، نور و رطوبت محل زندگی خود را بررسی کنید و به فروشنده بگویید تا گیاه مناسبی به شما معرفی کند. هنگام خرید گیاه همه ساقه‌ها و برگ‌ها را بررسی کنید و اگر اثری از آفت یا بیماری وجود دارد از خرید گیاه خودداری کنید.
نکات کلیدی گلکاری در گلدان - فوت و فن های باغبانی
نکات کلیدی گلکاری در گلدان - فوت و فن های باغبانی

در مورد گیاه خود تحقیق کنید تا بدانید به چه میزان نور احتیاج دارد.مدت تابش نور در فصول مختلف متفاوت است و گیاهان مختلف نیز به زمان‌های نورگیری متفاوتی نیاز دارند.گیاهانی که از کمبود نور رنج می‌برند معمولا ظاهری خسته و برگ‌هایی رنگ‌پریده دارند. ساقه‌های نازک و علفی و غنچه‌های کوچک و گل‌های کم‌رنگ دارند.گیاهانی که نور بیش‌از حد دریافت می‌کنند دچار لکه‌های سوختگی روی برگ‌ها می‌شوند.



نکات کلیدی گلکاری در گلدان


گیاهی بخرید که غنچه داشته باشد. نحوه نگهداری از گیاه خود را یاد بگیرید و مواد غذایی موردنیاز آن را بخرید.گلدان مناسب گیاه خود را انتخاب کنید.گلدان های پلاستیکی و گلدان هاس سفالی بدون لعاب مناسب هستند.



نکات کلیدی گلکاری در گلدان


کاشتن یک گیاه به معنای آن نیست که شما باید تا ابد آن را حفظ کنید بلکه این گلدان شما است که باید در مجموع ظاهری زیبا داشته باشد.هر چند وقت یک بار گیاهان جدیدی (مثل گیاهان فصل) به گلدان خود اضافه کنید و گیاهانی را که خوب رشد نکرده‌اند یا حتی مورد علاقه شما نیستند از آن خارج کنید.



نکات کلیدی گلکاری در گلدان


در کنار آبیاری منظم به غذای گیاه هم توجه داشته باشید. وقتی شما به گلدان خود آب می‌دهید‌ آب مواد مغذی موجود در خاک را دفع می‌کند و خاک گلدان به دلیل محدودیت فضا، نمی‌تواند این مواد را بازسازی کند. در نتیجه گیاه شما مواد غذایی کافی برای جذب کردن نخواهد داشت و پس از مدتی پژمرده خواهد شد. برای جبران این مواد مغذی شما باید از کودهای طبیعی استفاده کنید، اگر در مورد انتخاب نوع کود دچار تردید هستید با یک متخصص گل و گیاه مشورت کنید.



نکات کلیدی گلکاری در گلدان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.