فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

شبه سرو لاوسون یا کامیس پاریس خود را در بهار یا اوایل تابستان هرس کنید و تنها در صورتی که دلیل مناسبی برای برداشتن فلس ها دارید هرس را انجام دهید. از هرس تفریحی خودداری کنید زیرا درخت به سرعت نمی تواند برگ های از دست رفته را جایگزین کند.در بسیاری از موارد نیز ممکن است اصلا رشد نکند.
نحوه ی هرس شبه سرو لاوسون - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی هرس شبه سرو لاوسون - فوت و فن های باغبانی

ابتدا شاخه های خشک را جدا کنید. نوک شاخه مرده را به طرف عقب دنبال کنید و شاخه را در محل مبدا آن جدا کنید. شاخه های در هم که باعث برخورد و زخم می شوند را از بین ببرید.از قیچی باغبانی برای شاخه های با قطر کم و از اره هرس برای شاخه های بزرگتر استفاده کنید.



نحوه ی هرس شبه سرو لاوسون


هرس را به آرامی انجام دهید.قسمت های قهوه ای را بردارید و رشد بهتری را ایجاد کنید. برش هارا پشت سر را انجام دهید و چند سانتیمتر از نوک شاخه را بردارید. برش را در قسمت های چند شاخه درست بالاتر از مرکز ساخسار انجام دهید. از هرس شدید خودداری کنید با توجه به اینکه جوانه های جدید روی چوب های قدیمی تشکیل نمی شوند از بریدگی چوب های قدیمی خودداری شود.



نحوه ی هرس شبه سرو لاوسون


برای کنترل اندازه این درخت هرس توصیه نمی شود. این درخت فقط برای بزرگترین حیاط خانه ها مناسب است .هرس فرم دهی این درخت را اواخر زمستان اوایل بهار انجام دهید. فرم مته ای پیچ یا باکس با هرس کردن و آرایش درست پس از یک یا دو مرحله به دست می آید.



نحوه ی هرس شبه سرو لاوسون
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.