فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳         
  

به طور کلی درختان مرکبات در طول سال سه بار به کود دهی در ماه های اسفند , اردیبهشت و مرداد نیاز دارد. در هربار به یک اندازه کود مصرف می شود.احتیاط کنید که کود زیاد داده نشود. درختان مرکباتی که کود زیادی دریافت کرده باشند میوه هایی با پوست کلفت تولید می کنند.
تاثیر کود دهی بر پوست میوه مر‌کبات - فوت و فن های باغبانی
تاثیر کود دهی بر پوست میوه مر‌کبات - فوت و فن های باغبانی

اگر درختان مرکبات رشد زیادی داشته باشند و رنگ برگ ها سبز تیره باشد ,مقادیر کود توصیه شده را کاهش دهید. یکی از دفعات کود دهی را می توان با توجه رشد خوب درختان مرکبات حذف نمود.



تاثیر کود دهی بر پوست میوه مر‌کبات


فسفر تاثیر بارزی روی کیفیت میوه دارد , حتی اگر اثری روی عملکرد نداشته باشد.کمبود فسفر موجب تولید میوه بدشکل , حجیم و زمخت به استثناء پوست ضخیم و خالی بودن مرکز میوه می شود. میوه های روی درخت دچار کمبود فسفر پرتقال پررنگ تر دارند.افزایش فسفر با قدری کاهش اندازه میوه , ضخامت پوست میوه و زمختی ساختمان پوست و افزایش در صد آب میوه و مجدد سبز شدن همراه است.



تاثیر کود دهی بر پوست میوه مر‌کبات


اندازه میوه با افزایش سطوح پتاسیم افزایش می یابد اما میوه کم رنگ می شود.دادن پتاسیم به خاک های دچار کمبود سبب افزایش دانه و ضخامت پوست و قسمت مرکزی میوه می شود. کمبود منیزیوم نیز موجب کاهش تولید , اندازه میوه و کم شدن تجمع رنگدانه تا کم رنگ شدن پرتقال می شود.کمبود شدید منگنز نیز ممکن است اندازه و رنگ میوه را کاهش دهد.



تاثیر کود دهی بر پوست میوه مر‌کبات


بنا بر این اگر درخت‌های مرکبات قدیمی شما، به اندازه انتظار تولید میوه مرغوب ندارند،ازخاک منطقه‌ای که درخت در آن رشد میکند یک آزمون بگیرید تا نسبت کود مورد نیاز مشخص گردد.



تاثیر کود دهی بر پوست میوه مر‌کبات
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.