فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۱         
  

چای سبز (Camellia sinensis) نوعی درختچه ای به رنگ سبز همیشه سبز از چین است. از برگهای سبز جوانه درختچه می توان برای تهیه چای استفاده کرد. Camellia sinensis دارای گلهای سفید با گلهای زرد است که در اواخر پاییز شکوفا می شوند. در فضای باز این درختچه می تواند تا 4 متر بلند باشد ، اما در گلدان و در داخل خانه معمولاً فقط به 2 ارتفاع می رسد.
چگونه در گلدان چای سبز  پرورش دهیم؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه در گلدان چای سبز  پرورش دهیم؟ - فوت و فن های باغبانی

گلدان با سوراخ های زهکشی فراوان که تقریباً دو برابر اندازه توپ ریشه گیاه است انتخاب کنی. زهکشی مناسب بسیار ضروری است ، زیرا گیاه چای تحمل خاک غرقاب را ندارد.گلدان را با یک خاک اسیدی خوب پر کنید. گیاه را در مرکز گلدان قرار دهید و ریشه ها را با خاک پر کنید. تاج گیاه را که در بالای قسمت خاک قرار دهید.



چگونه در گلدان چای سبز  پرورش دهیم؟


گیاه چای را در محلی با نور روشن ، غیرمستقیم و دمای حدود 21 درجه تنظیم کنید. برای شکوفا شدن گیاه ، بعد از ظاهر شدن جوانه ها در زمستان ، دما را به 7 تا 13 درجه کاهش دهید. اجازه دهید 3 تا 4 سانتیمتر از سطح خاک بین آبیاری خشک شود. اجازه ندهید خاک کاملاً خشک شود.در هر آبیاری کاملا گیاه را سیراب کنید به نحوی که آب اضافه از حفره های زهکشی خارج شود. بگذارید خاک تخلیه شود و نگذارید گلدان در آب جمع شده در زیر گلدانی بنشیند.



چگونه در گلدان چای سبز  پرورش دهیم؟


درختچه ی چای خود را در فصل رشد فعال معمولاً از بهار تا پاییز تقویت کنید. هر سه هفته یکبار کود دهی انجام شود پی اچ کود اسیدی باشد. کود را نصف غلظت توصیه شده از سوی سازنده استفاده کنید. هر سال بعد از دوره شکوفه ، بوته را هرس کنید. ساقه های مرده یا آسیب دیده را با برش های هرس جدا کنید. ساقه را تا پایه درختچه برش دهید. برای هرس برای اندازه یا شکل ، شاخه های جداگانه را فقط بالای جوانه یا گره برگ برش دهید.



چگونه در گلدان چای سبز  پرورش دهیم؟


گلدان را دو تا چهار سال یکبار یا هر زمان که نیاز به رشد درختچه بود ، تعویض کنید. اگر ریشه ها از ظرف بزرگتر هستند ، به یک ظرف کمی بزرگتر منتقل کنیو یا ریشه ها را برای قرار دادن در گلدان کمی هرس کنید.



چگونه در گلدان چای سبز  پرورش دهیم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.