فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹         
  

درختان واکثر گیاهان مینیاتوری که در پرورش بونسای استفاده می شوند نیاز به مراقبت های ویژه از جمله ترکیب صحیح خاک دارند. خاکی که خیلی سریع خشک می شود یا رطوبت زیادی در خود حفظ می کند باعث آسیب به سیستم ریشه حساس بونسای می شود. مخلوط کردن خاک مناسب بونسای تضمین می کند که منظره کوچک شما دارای مواد مغذی ، زهکشی و احتباس رطوبت مورد نیاز برای رشد سالم و پایدار است. چه شروع بونسای جدید و چه پیوند درختان مسن تر ، ساختن مخلوط کاشت مناسب ، شما را از طریق یک فرم هنری باستانی به طبیعت متصل می کند.
چگونه برای بونسای خود خاک مناسبی تهیه کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه برای بونسای خود خاک مناسبی تهیه کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی

دو قسمت سنگریزه گرانیتی یا شن درشت ، یک قسمت خاک لوم و دو قسمت پیت ماس را برای یک ترکیب اساسی خاک مخلوط کنید. در ضمن ، برای درختان برگریز ، یک قسمت شن درشت ، یک قسمت لوم و یک قسمت پیت ماس را مخلوط کنید. کمپوست می تواند جایگزین لوم شود یا خاک بارک می تواند جایگزین پیت شود.



چگونه برای بونسای خود خاک مناسبی تهیه کنیم؟


مواد را کاملاً در یک ظرف بریزید.تا توده های خاک کاملا شکسته شوند. مخلوط خاک را از طریق دو صفحه الک کنید تا به یکنواخت بافت برسید. از یک صفحه یک شانزده اینچی برای ریختن ذرات گرد و غبار استفاده کنید. با یک صفحه یک چهارم اینچ دنبال کنید تا قطعات بزرگتر حذف شود.



چگونه برای بونسای خود خاک مناسبی تهیه کنیم؟


بونسای را تقریباً سه هفته پس از آغاز رشد جدید از بهار تا شروع پاییز بارور کنید. از کود گرانول متعادل ، مانند مخلوط 20-20-20 در بالای خاک استفاده کنید ، هنگام حل شدن دانه ها دوباره استفاده کنید. در پاییز به مخلوط 10-10-0 تغییر دهید و استفاده از کود در زمستان متوقف شود. کوددهی خاک بسیار ضروری است زیرا مخلوط خاک فاقد مواد معدنی و مواد مغذی اساسی برای سلامتی طولانی مدت است.



چگونه برای بونسای خود خاک مناسبی تهیه کنیم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.