فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

پوسیدگی ریشه و شوک سرما از مشکلات بسیار شایع در زمستان است.آلو ورا در طول زمستان وارد فاز استراحتی می شود ، بنابراین رشد آن کند می شود و نیاز آبی نیز باید کاهش پیدا کند.
چگونه از آلوورا در زمستان نگهداری کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه از آلوورا در زمستان نگهداری کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی

در ماه های پاییز و زمستان ، گیاهان آلوئه ورا که از تابش نور آفتاب تابستانی برخوردار بوده اند باید در اتاقی نسبتاً روشن نگهداری شوند. پنجره های جنوبی دارای بهترین حالت هستند ، اما پرورش دهندگان نباید وسوسه شوند که گیاه را برای دریافت نور بیشتر نزدیک پنجره یا بیرون از پنجره قرار دهند و باید مراقب بود تا گیاه از شوک سرما در امان باشد.



چگونه از آلوورا در زمستان نگهداری کنیم؟


گیاهان سالم آلو ورا دارای برگهای محکم و پر از ژل هستند. آلوورا که از پوسیدگی ریشه یا شوک سرما رنج می برد ، برگ های نرمی دارد آنها تمایل به رنگ زرد تر دارند. گیاهانی که از پوسیدگی ریشه رنج می برند ، ابتدا برگ های پایینی را از دست می دهند و گیاهانی که از شوک سرما رنج می برند ، ابتدا برگ های نزدیک به منبع سرما را از دست می دهند.



چگونه از آلوورا در زمستان نگهداری کنیم؟


در فصل زمستان گیاه در خواب زمستانی است و نیاز آبی آن بسیار کم میباشد.فاصله آبیاری را به 1 بار در ماه برسانید.البته بهترین زمان برای تشخیص زمان آبیاری تست رطوبت خاک است .قبل از آبیاری ۳ سانتیمتری خاک را لمس کنید اگر رطوبتی حس نکردید یعنی زمان آبیاری فرا رسیده است.دقت شود خشکی کشیدن زیاد نیز برای آلوورا مناسب نیست.کمبود آب می تواند باعث ضخیم شدن برگها شود.برگ در انتها قهوه ای شده سپس نازک شده و رنگ قهوه ای تمام طول برگ را می گیرد.



چگونه از آلوورا در زمستان نگهداری کنیم؟


پرورش گیاهان آلو ورا می تواند بسیار سودمند باشد در زمان خواب زمستانی این گیاهان به کمی مراقب نیاز دارند ، ولی سرسبزی زیبایی که آنها به خانه های سرپوشیده زمستانی خود می بخشند ، ارزش این مشکل را دارد.



چگونه از آلوورا در زمستان نگهداری کنیم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.