فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

پیچ گلیسین یکی از زیباترین پیچ های فضای سبز است.در امر پرورش این گیاه هرس مسئله مهمی محسوب می شود.از آنجایی که این گیاه گیاهی رونده است باید شاخه های آن را کنترل کرد، این کار کمک زیادی به تولید گل بیشتر می کند.
هرس پیچ گلیسین در پاییز - فوت و فن های باغبانی
هرس پیچ گلیسین در پاییز - فوت و فن های باغبانی

بهتر است هر سال در 2 نوبت هرس انجام شود. که به آن هرس پاییزه و هرس زمستانه می گویند.



هرس پیچ گلیسین در پاییز


در هرس پاییزه که اوایل تا اواسط پاییز صورت می گیرد،باید شاخه های که در سال جدید رشد کردند تا 30 سانتی متری شاخه اصلی هرس شوند.



هرس پیچ گلیسین در پاییز


هرس زمستانه که اواخر اسفند انجام می شود فقط شاخه های جانبی حذف می شوند، جوری که هر شاخه حاوی 2 الی 3 عدد جوانه باشد



هرس پیچ گلیسین در پاییز


شاخه های چوبی هرس شده را می توان به عنوان قلمه استقاده کرد. قلمه ها به طول 15 تا 30 سانتیمتر انتخاب و سپس به هورمون ریشه زایی آغشته شده در بستر خاک مناسب قرار می گیرند مخلوطی از خاک پیت ماس+ خاک برگ + شن برای کاشت قلمه مناسب است



هرس پیچ گلیسین در پاییز
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.