فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

اگر کاکتوسی را در حیاط، تراس یا راه پله نگهداری می‌کنید باید تا قبل از رسیدن دما به زیر صفر آن را به داخل خانه منتقل کنید.برای رشد بهتر این گیاهان باید شرایط را برای فاز استراحتی محیا کنید.این مدت به خاطر کوتاه شدن طول روز و افزایش ساعات ابرناکی، میزان نور دریافتی به حداقل مقدار خودش می‌رسد که این زمینه‌ساز خواب زمستانی کاکتوس ها می باشد.
علت رشد علفی کاکتوس ها در فصول سرد - فوت و فن های باغبانی
علت رشد علفی کاکتوس ها در فصول سرد - فوت و فن های باغبانی

برای رفتن به خواب زمستانی سه عامل نور، دما و آب باید همزمان حضور داشته باشند.با سرد شدن هوا و انتقال کاکتوس ها به محیط منزل وسایل گرمایشی روشن است و ما با کاهش دما مواجه نیستیم بنابر این رشد این گیاهان همچنان ادامه خواهد داشت .



علت رشد علفی کاکتوس ها در فصول سرد


اگر آبیاری را در زمستان کم نکنید و دمای خانه هم گرم باشد،به علت کمبود نور کاکتوس بیش از اندازه طبیعی قد می‌کشد تا خودش را به نور برساند و این باعث بدقوارگی‌اش خواهد شد.



علت رشد علفی کاکتوس ها در فصول سرد


جهت جلوگیری از این عارضه بهتر است خودمان گیاه را به خواب ببریم و به صورت دستی آبیاری‌اش را کم کنیم، البته حتی اگر کاکتوس به خواب هم نرود به دلیل رشد کم، نیاز خیلی کمی به آب دارد. پس بهتر است از آبان این روند کاهشی آبیاری را شروع کنیم. اول یک هفته یکبار، بعد دو هفته یکبار تا وقتی برسد به ماهی یک دفعه و حتی کمتر از آن.



علت رشد علفی کاکتوس ها در فصول سرد
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.