فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۵         
  

چنانچه پس از چند سال عدم انجام هرس و یا برای کم کردن ارتفاع درخت، نیاز به هرس شدید درخت انگور باشد باید این کار را طی چند مرحله و در سال های متوالی انجام داد تا به تدریج درخت به شکل و اندازه دلخواه درآید.
چگونه درخت انگور چندین ساله ی خود را هرس کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه درخت انگور چندین ساله ی خود را هرس کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی

موقع هرس ابتدا باید پاجوش ها و تنه جوش ها قطع شوند. شاخه های مریض، آفت زده و خشک قطع گردند.شاخه هایی که رو به پایین رشد کرده اند، قطع گردیده و جوانه هایی که رو به بالا می باشند، نگه داشته شوند.در موقع قطع کامل یک شاخه باید دقت شود تا شاخه از نزدیک تنه قطع گردد. به طوری که تا حد امکان زائده ای روی تنه بافی نماند.



چگونه درخت انگور چندین ساله ی خود را هرس کنیم؟


در هنگام قطع کامل شاخه ها باید دقت شود که هرچه زاویه ای که شاخه با تنه تشکیل می دهد، باز تر باشد (به ۹۰ درجه نزدیک تر باشد) این شاخه قوی تر بوده و رشد بیشتری خواهد نمود، بنابراین باید از قطع آن ها خودداری گردد.



چگونه درخت انگور چندین ساله ی خود را هرس کنیم؟


هرس انگور از اواخر پاییز (بعد از ریختن برگ ها) تا بهار (قبل از ظهور برگ های جدید) انجام می شود. هرچه هرس زودتر انجام شود، رشد گیاه در بهار زود تر شروع می شود و هرچه هرس دیرتر صورت گیرد، ظهور گل ها و برگ ها در بهار نیز تا حدودی به تأخیر می افتد.



چگونه درخت انگور چندین ساله ی خود را هرس کنیم؟


برای تشکیل جوانه های گل در تابستان نیر نیاز به نور است، با هرس کردن بوته ها در فصل پاییز، تا فرا رسیدن تابستان درخت خلوت شده و نور بیشتری به داخل درخت راه می یابد و در نتیجه حتی بر روی شاخه های داخلی نیز جوانه های گل تشکیل می شوند.



چگونه درخت انگور چندین ساله ی خود را هرس کنیم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.