فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

زمانی که شما نهال حاصل از کاشت بذر پسته را در باغچه ی خود پرورش می دهید باید به این نکته توجه نمایید که درخت پسته دو پايه است، يعنی برای توليد ميوه به وجود هر دو پايه نر و ماده نياز می باشد و تشخيص درخت نر و ماده از يكديگر از روی گل آنها (آن هم در فصل بهار و به هنگام گل دادن ) ميسر است.بنابر این با کاشت یک درخت نباید انتظار داشت که درخت به شما میوه دهد.
چرا درخت پسته ی من میوه نمی دهد؟ - فوت و فن های باغبانی
چرا درخت پسته ی من میوه نمی دهد؟ - فوت و فن های باغبانی

مرحله نونهالی درخت پسته طولانی است. تا قبل از پنج سالگی، درختان ميوه كمی توليد می كنند و از 10 تا 12 سالگی باردهی كامل و اقتصادی درخت آغاز می شود.



چرا درخت پسته ی من میوه نمی دهد؟


تامين نشدن سرمای مورد احتیاج درختان پسته سبب تاخير در گل دادن ،گل دادن نامنظم ، کم شدن تعداد برگچه های برگ ها ، توليد برگ های غير طبيعی خواهد شد. احتیاج سرمايی درختان پسته از ششصد ساعت با دمای پایین تر از هفت درجه سانتی گراد تا هزار و دویست ساعت با دمای پایین تر از هفت درجه سانتی گراد برای ارقام این گیاه تفاوت دارد. و اندازه آن به صورت میانگین هزار ساعت پایین تر از هفت درجه سانتی گراد مد نظر قرار گرفته شده است.



چرا درخت پسته ی من میوه نمی دهد؟


عدم وجود گرده نر که ناشی از کمبود درخت نر می باشد مهمترین عامل پوکی پسته بوده و باید به ازای هر 10 الی 15 درخت ماده یک درخت نر در باغ پیوند نمایید. در صورت کمبود درخت نر حتما گرده افشانی مصنوعی انجام دهید.زمان مناسب جهت پيوند نهالهای پسته بطور عمده اواخر ارديبهشت تا اوايل خرداد می باشد .



چرا درخت پسته ی من میوه نمی دهد؟


عدم رسیدگی و توجه کامل به درختان از جمله آبیاری کم و نامنظم، ندادن کود حیوانی و هرس نکردن درختان و غلبه آفات در باغ باعث پر نشدن مغز پسته و یا ریزش جوانه های سال بعد می شود.بارندگی های بهاره، يخبندانها و وزش بادهای گرم و خشک کننده نیز مانع تلقيح و رطوبت زياد در طول فصل رشد گياهی باعث تشديد حمله و خسارت بيماريهای قارچی می شود. وزش بادهای تند وشديد نيز در تربيت نهالهای جوان تاثير نامطلوبی می گذارد.



چرا درخت پسته ی من میوه نمی دهد؟


در اراضی رسی سنگین که رطوبت را به مقدار زیاد و برای مدتی طولاتی در خود نگاه می‌دارد کاشت این گیاه نتیجه رضایت بخشی نمی‌دهد و مقدار محصول چندان قابل توجه نخواهد بود.بهترین خاک برای کاشت درخت پسته خاکهای لمونی سبک یعنی شن و رس می‌باشد.



چرا درخت پسته ی من میوه نمی دهد؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.