فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

اسفناج یک گیاه روزبلند مى باشد کاشت آن باید در بهار و یا پاییز یعنى در روزهاى کوتاه انجام گیرد. بنابراین بذر اسفناج را در مناطقى که داراى زمستان هاى ملایم مى باشند مانند نقاط جنوبى ایران به تدریج از اواسط پائیز تا اوایل اسفند مى کارند. در مورد اسفناج پاییزه یعنى محصولى که باید در پائیز برداشت شود، نباید زودتر از اواسط مرداد و دیرتر از اواسط شهریور کاشت، زیرا در صورت اول امکان به گل رفتن در طول روز بلند زیاد است و در صورت دوم ممکن است به موقع قابل برداشت نشود.
پیشنهاد کاشت سبزیجات در پاییز - فوت و فن های باغبانی
پیشنهاد کاشت سبزیجات در پاییز - فوت و فن های باغبانی

کاهو در مناطقی که زمستان ملایم دارند در پاییز کشت می‌شود، ولی در مناطق دارای زمستان سرد در بهار اقدام به کشت آن می‌گردد. در کشت پاییزه بذر آن در اواسط شهریور می‌کارند و در اواخر اردیبهشت ماه یا اوایل خرداد محصول آنرا برداشت می‌کنند.



پیشنهاد کاشت سبزیجات در پاییز


تره فرنگی را در نقطه ای آفتابی که دارای خاک حاصلخیز است و به خوبی زهکشی شده است بکارید. تره فرنگی در بسترهای چوبی باغچه یا حتی گلدان ها رشد می کنند بنابراین انتخاب خوبی برای کاشت این گیاه در خانه است. تره فرنگی در مقابل آب و هوای سرد مقاوم هست. در مناطق جنوبی و گرمتر گیاهان می توانند پاییزه کشت شوند. در مناطق شمالی، گیاهان را در اوایل بهار می کارند.



پیشنهاد کاشت سبزیجات در پاییز


زمان کاشت نخود فرنگی اوایل تا اواخر پاییز بوده و محصول آن از اوایل بهار تا اردیبهشت قابل مصرف می‌باشد. در نواحی کوهستانی که زمستان بسیار سرد و سخت است باید در اواخر زمستان و یا اوایل بهار به محض اینکه شرایط محیط از نظر گرما مناسب شود اقدام به کاشت نخود فرنگی کرد.



پیشنهاد کاشت سبزیجات در پاییز
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.