فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

پتاسیم یکی از مهمترین مواد مغذی خاک است. در جدول تناوبی عناصر به عنوان "K" شناخته می شود ، علاوه بر کنترل مواد شیمیایی ، پتاسیم به گیاهان در فرآوری مواد غذایی و جذب آب نیز کمک می کند. تا زمانی که خاک عاری از شن و ماسه باشد ، به طور معمول سطح بالایی پتاسیم وجود دارد. با این حال ، شما همچنین می توانید پتاسیم خانگی را برای کمک به تغذیه گیاهان خود ایجاد کنید. این کار را می توان با استفاده از مواد اساسی مانند میوه ، خاکستر و قهوه انجام داد.
طرز تهیه کود پتاسیم خانگی برای گیاهان - فوت و فن های باغبانی
طرز تهیه کود پتاسیم خانگی برای گیاهان - فوت و فن های باغبانی

مرحله ی اول

مرحله ی اول : میوه را به کمپوست اضافه کنید. پوست موز غنی از پتاسیم را به قطعات کوچک خرد کنید ، سپس درون توده ی کمپوست مخلوط کنید. تکه های بیشتری از پوست موز را درون یک بطری اسپری پر از آب گرم قرار دهید. اجازه دهید قطعات خرد شده دو هفته در آب تخمیر شود ، سپس مایع را روی خاک گیاه اسپری کنید.



مرحله ی اول


چوب را بسوزانید. پس از خاموش شدن آتش ، خاکسترهای غنی از پتاسیم را جمع کنید. هنگام ایجاد توده کمپوست ، خاکستر را به خاک بیفزایید و مقدار کمی از آن را روی هر لایه بپاشید. قبل از نفوذ به لایه بعدی پاشیدن خاکسترها را متوقف کنید.



طرز تهیه کود پتاسیم خانگی برای گیاهان


تفاله های قهوه را جمع کنید. 15 تا 20 سانتیمتر زیر سطح زمین یا ظرف گیاه را حفر کنید و سپس قهوه را درون خاک مخلوط کنید.تفاله های قهوه غنی از پتاسیم، منیزیم، فسفر و مس هستند. تفاله های قهوه اسیدی نیستند و هنگام دم کردن آن اسیدیته قهوه با آب خنثی میشود، در نتیجه خود دانه ها اسیدی هستند. پی اچ تفاله های قهوه تقریبا خنثی است ( بین ۶٫۵ تا ۶٫۸)



طرز تهیه کود پتاسیم خانگی برای گیاهان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.