فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

آبیاری بیش از اندازه دشمن کاکتوس ها و ساکولنت ها می باشد و باعث پوسیدگی گیاه می شود.در حالیکه به تاخیر افتادن زمان آبیاری مشکل چندانی برای این گیاهان پیش نمی آورد.
آبیاری زیاد دشمن کاکتوس ها و ساکولنت ها - فوت و فن های باغبانی
آبیاری زیاد دشمن کاکتوس ها و ساکولنت ها - فوت و فن های باغبانی

کاکتوس هایی که در محیط منزل و در فضای نورگیر نگهداری می شوند هر 10 الی 14 روز یکبار نیاز به آبیاری دارند. برای ساکولنتها هفته ای یکبار آبدهی کافی می باشد.در فصل زمستان این گیاهان به خواب و استراحت نیاز دادند و رشد خاصی ندارند، پس میزان آبیاری را حتما کمتر کنید و در دمای کمتر از 20 درجه قرار دهید.



آبیاری زیاد دشمن کاکتوس ها و ساکولنت ها


آب مورد نیاز آبیاری نباید حاوی املاحی مثل گچ و کلسیم باشد. در مناطقی که دارای آب سنگین (پر املاح) هستند، اگه آبیاری را به صورت مه پاش (اسپری) انجام دهیم، رنگ طبیعی کاکتوس ها تغییر می‌کند و لایه ای کدر روی آنها را میگیرد.



آبیاری زیاد دشمن کاکتوس ها و ساکولنت ها


در این تصویر نیز تغییر رنگ ساکولنت در اثر آبیاری زیاد و بالا بودن املاح آب مشاهده می شود.



آبیاری زیاد دشمن کاکتوس ها و ساکولنت ها


در صورت آبیاری زیاد ساکولنت ها برگ ها تپل شده و زیاد از حد آب جذب می کنند و در نهایت ریشه دچار پوسیدگی میشود و برگ ها هم نرم و رنگ پریده می شوند.خاک نیز سبک باشد و گلدان نیز زهکش مناسب داشته باشد در غیر این صورت اب در کف گلدان تجمع می یابد و گیاه به سرعت پوسیده خواهد شد.



آبیاری زیاد دشمن کاکتوس ها و ساکولنت ها
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.