فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

مقدار کودی که به درختان میوه می دهید به سن و سایز درخت شما بستگی دارد. به راحتی می توان مقدار دقیق کود مورد نیاز برای درخت میوه را به دست آورد.
به درختان میوه خود چه قدر کود دهیم؟ - فوت و فن های باغبانی
به درختان میوه خود چه قدر کود دهیم؟ - فوت و فن های باغبانی

اکثر متخصصان کود دادن به درختان را در سال اول توصیه نمی کنند، زیرا ریشه های درخت نیاز به رشد دارند. در سال های بعد، می توانید به درخت کود دهید. اگر به درخت میوه در سال اول زیاد کود دهید، باعث می شود درخت رشد کمی داشته باشد.



به درختان میوه خود چه قدر کود دهیم؟


برای اینکه بفهمید که چه زمانی باید به درخت میوه بیشتر کود دهید، باید میزان رشد درخت را اندازه گیری کنید. هر حلقه در شاخه ی درخت، نشان دهنده ی رشد آن درخت در سال گذشته است.برای اندازه گیری رشد درخت، شعاع شاخه را اندازه گیری کنید و آنرا بر تعداد حلقه ها تقسیم کنید.این میانگین، میزان رشد درخت در هر سال را نشان می دهد.



به درختان میوه خود چه قدر کود دهیم؟


شاخه ی درختان باید بین 25 تا 30 سانتی متر در سال رشد کند.بنابراین باید میزان رشد درختان خود را اندازه بگیرید و اگر شاخه ی درخت شما به خوبی رشد نمی کند، باید به آن کود بدهید.در غیر این صورت درختان نیازی به کود نخواهند داشت.



به درختان میوه خود چه قدر کود دهیم؟


درختان سیب جوان، باید در هر سال به میزان 30 سانتی متر رشد کنند. بنابراین اگر رشد آنها از این میزان کمتر است، باید بین 2 تا 3 سالگی، میزان کود را 50 درصد افزایش دهید. اگر درختان گلابی کمتر از 15 سانتی متر در سال رشد می کنند، بیشتر به آنها کود بدهید. برای دیگر انواع درختان، تا زمانی که میوه نداده اند، به آنها کود ندهید.وقتی که میوه ها شروع به رشد کردند، در هر سال، از کود 10-10-10 استفاده کنید.



به درختان میوه خود چه قدر کود دهیم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.