فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

بسته به شرایط آب و هوایی و میزان رطوبت خاک گلدان، گل‌های ارکیده ممکن است به چندین بار در هفته یا یک بار در هفته نیاز به آبیاری داشته باشند.بهترین راه برای محاسبه رطوبت راه قدیمی است که شاید برای دیگر گیاهان هم به کار می برید،انگشت خود را در محیط کشت قرار دهید. آن را بیرون بکشید، سپس انگشتان به هم بمالید. اگر رطوبت وجود داشته باشد، که این رطوبت را میتوانید به راحتی احساس کنید. اگر شما رطوبتی احساس نمیکنید، وقت آن است که گیاه را آبیاری نمایید. با تکرار چند باره این روش شما میتوانید فاصله زمانی مناسب آبیاری ارکیده خود را به دست بیاورید.
نحوه ی آبیاری گل ارکیده - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی آبیاری گل ارکیده - فوت و فن های باغبانی

آبیاری چه زمانی از روز انجام شود ؟ پیشنهاد می شود آبیاری اول صبح انجام شود.آب دادن آنها هنگام صبح اطمینان می دهد که نور خورشید بیشتری به آن می تابد . اگر تا شب برای آب دادن صبر کنید، تمام شب مرطوب خواهد بود و می تواند منجر به کپک زدگی شود .



نحوه ی آبیاری گل ارکیده


بهتر است از آب ولرم وآب فاقد کلر جهت آبیاری استفاده شود.



نحوه ی آبیاری گل ارکیده


در هنگام آبیاری مراقب باشید قسمت مرکز گیاه خیس نشود.



نحوه ی آبیاری گل ارکیده


گیاه خود را داخل سینک ظرفشویی قرار دهید و با آب ولرم به مدت 15 ثانیه آبیاری کنید ،مطمئن شوید که زهکش گیاه شما کاملا باز بوده و درست عمل می کند .



نحوه ی آبیاری گل ارکیده


اکثر آبی که به این گیاه داده می‌شود از منافذ زیرین گلدان بیرون می‌آید به همین دلیل آبیاری را به تدریج انجام دهید تا ریشه‌ها به خوبی آب دریافت کنند.تدریجی بودن و ملایمت در آبیاری این گیاه در حدی است که حتی ممکن است آبیاری این گیاه ۱۵ دقیقه هم طول بکشد.



نحوه ی آبیاری گل ارکیده


روش دیگر می توانید گلدان ارکیده را داخل ظرف بزرگ تری قرار دهید سپس آبیاری را انجام دهید 5 تا 10 دقیقه صبر کنید و سپس گلدان را خارج کنید.



نحوه ی آبیاری گل ارکیده


اگر در تاج ( محلی که برگ ها به هم می پیوندند ، آب جمع شده بود با یک دستمال کاغذی خشک کنید ، آب نباید در محل تاج باقی بماند . اگر چنین اتفاقی رخ دهد تاج گیاه شما پوسیده خواهد شد .



نحوه ی آبیاری گل ارکیده
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.