فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

گیاهانی که در هوای باز سازش یافته اند را نمیتوان در محیط بسته محبوس کرد به جز برای چند ساعت و یا یک روز در شبهای سرد و یخ بندان گیاه را به داخل اتاق نبرید.زیرا ممکن است از خواب زمستانی بیدار گردد.کافی است آن را برای یکی دو روز در محل امنی مانند پارکینگ نگهداری کنید.
نکات کلیدی در نگهداری از گیاهان بن سای فضای باز - فوت و فن های باغبانی
نکات کلیدی در نگهداری از گیاهان بن سای فضای باز - فوت و فن های باغبانی

ریشه بعضی از گیاهان نسبت به رطوبت مداوم و بارندگی های طولانی حساس هستند.آنها را در هنگام بارندگی به محل امن و پناهگاه سرد منتقل کنید.بن سای خود را در محل جریانهای شدید باد قرار ندهید.جریان داشتن هوا و وجود اکسیژن یکی از نیازهای مهم و حیاتی گیاهان است ولی توجه کنید که جریان هوا با باد شدید با همدیگر تفاوت دارند.



نکات کلیدی در نگهداری از گیاهان بن سای فضای باز


اکثر گیاهان بن سایی نور غیر مستقیم و سایه و نیم سایه در محیط باز را بر نور مستقیم وشدید آفتاب ترجیح می دهند.توجه کنید سایه در محیط باز با سایه در اتاق متفاوت است.



نکات کلیدی در نگهداری از گیاهان بن سای فضای باز


یکی از عوامل بسیار مهم و اساسی در خاک بن سایی خوب کارکردن زهکش ها و مناسب بودن بافت خاک است.به گونه ای که کلیه آب گلدان به جز ملکول های آب چسبیده به ذرات خاک باید پس از 5 دقیقه از گلدان خارج شده باشند.بهترین خاک خاکی است که فقط حدود 25 درصد آب را به خود جذب کند و بقیه را از سوراخ زهکش خارج نماید.



نکات کلیدی در نگهداری از گیاهان بن سای فضای باز


احتیاجات آبی گیاهان بن سای در زمستان خیلی کمتر از بهار و تابستان است و آبیاری در حد مرطوب نگه داشتن خاک کافی است.مواد غذایی بن سای برای تغذیه مصنوعی شامل ازت ، فسفر ، پتاسیوم و مواد ریز مغذی است.از آنجائیکه گیاهان در حال خواب زمستانی احتیاج به افزودن مواد غذایی ندارند، تغذیه مصنوعی در این فصل متوقف و در بعضی از بن سای ها مواد دیر آزاد شونده اضافه میگردد.



نکات کلیدی در نگهداری از گیاهان بن سای فضای باز
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.