فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹         
  

شاید برای شما پیش آمده است که این گیاه را خریداری نموده و به منزل برده باشید و در سال اول گلهای زیبا و عالی دارد، در طول بهار وتابستان هم به خوبی رشد میکند ولی در پاییز آینده برگهای آن همچنان سبز می ماند و تغییر رنگ نمیدهد و گلدهی انجام نمی شود،دلیل این موضوع 2 نکته مهم زیر است
چگونه بنت قنسول را به گل دهی مجدد وادار کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه بنت قنسول را به گل دهی مجدد وادار کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی

مهمترین دلیل برای عدم گلدهی بنت قنسول این است که این گیاه روز کوتاه است و نگهداری آن در آپارتمان و خانه‌ منجر به عدم گلدهی بنت قنسول می شود، علت آن روشنایی منازل در ساعات اولیه شب است و گیاه متوجه کوتاه شدن روزها نمی شود.



چگونه بنت قنسول را به گل دهی مجدد وادار کنیم ؟


برای رفع این مشکل و رنگی شدن براکته ها از اوایل پاییز گیاه را در محیطی که شب‌ها چراغ آنجا روشن نشود نگهداری نمایید و یا اینکه با روشن شدن چراغها گیاه را با پوشش سیاه رنگی مانند پارچه سیاه ضخیم یا کیسه‌های زباله مشکی بزرگ بپوشانید تا چراغ خانه مزاحم روزکوتاهی او نشود.



چگونه بنت قنسول را به گل دهی مجدد وادار کنیم ؟


بعد از خاموش شدن چراغها این پوشش برداشته شود تا از افزایش رطوبت وخطر ابتلا به بیماریهای قارچی و همچنین خفگی گیاه جلوگیری شود.در طول روز به گیاه اجازه دهید تا نور زیادی دریافت کرده و انرژی لازم را برای شکوفه دهی به دست بیاورد.قرار گرفتن در زیر نور غیر مستقیم آفتاب به مدت ۶ ساعت در روز نیاز نوری این گیاه را برطرف می کند.



چگونه بنت قنسول را به گل دهی مجدد وادار کنیم ؟


دما نیز در گلدهی این گیاه تاثیر زیادی دارد، دماهای بالا در زمان گل انگیزی مانع گلدهی می شود یا گلها را به تاخیر می‌اندازد.گیاه برای رنگ گیری هر چه بهتر به یک دمای ثابت در حدود ۱۸ درجه سانتی گراد نیاز دارد پس دقت کنید که محیط زیاد سرد یا خیلی گرم نباشد.بنابراین ۲ عامل کوتاه بودن روز و دمای خنک باعث گلدهی و تغییر رنگ برگ این گیاه خواهد شد.



چگونه بنت قنسول را به گل دهی مجدد وادار کنیم ؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.