فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

این گل ستاره شکل و بسیار معطر است. یاس ستاره ای گیاهی پیچ و چوبی همیشه سبزی است که می تواند تا حدود 3متر ارتفاع یابد.گلها سفید رنگ و معطر 2-1 سانتیمتر قطر دارند و با برشهایی به 5 قسمت تقسیم شده اند.دارای برگهای تخم مرغی شكل و به رنگ سبز تیره می باشد. برگهای آن 10-2 سانتیمتر طول و 4.5-1 سانتیمتر عرض دارند.
یاس ستاره ای گیاهی معطر و همیشه سبز - فوت و فن های باغبانی
یاس ستاره ای گیاهی معطر و همیشه سبز - فوت و فن های باغبانی

یاس ستاره ای مکانی روشن را دوست دارد و برای گلدهی به نور نیاز دارد و حداقل روزی 4 ساعت نور مستقیم آفتاب برای آن ضروری است. نور کم موجب کاهش شکل‌گیری گلها و عدم شکوفایی آنان می‌شود. در ظهرهای بسیار گرم تابستان مراقب خشک شدن خاک گیاه باشید و گیاه را از اشعه شدید آفتاب محافظت کنید. اگر خاک خشک باشد و نور شدید ظهر تابستان نیز به گیاه بتابد برگها چروکیده و قهوه‌ای خواهند شد.



یاس ستاره ای گیاهی معطر و همیشه سبز


درجه حرارت باید متوسط 16 تا 28 درجه سانتیگراد باشد و از دمای زیر 7 درجه سانتیگراد باید اجتناب شود.مخلوطی از خاك باغچه و كود دامی پوسیده برای پرورش یاس ستاره ای مناسب است .كود مورد نیاز این گیاه را می توان به میزان 3 گرم درلیتر، هرهفته یكبار، از فروردین تا مهر ماه مورد استفاده قرار داد.



یاس ستاره ای گیاهی معطر و همیشه سبز


گل یاس احتیاج به آبیاری متوسطی دارد. اگر به صورت گلدانی از گیاه مراقبت می کنید بهترین شیوه آبیاری این است که گلدان را برای مدت ۱۵ دقیقه درون سطل‌ پر از آب قرار دهید و سپس آنرا خارج کنید.اگر مشاهده کردید که برگ‌ها طراوت و شادابی ندارند و قهوه‌ای شده اند آبیارای را بیشتر کنید و آنرا از نور مستقیم آفتاب حفظ کنید.



یاس ستاره ای گیاهی معطر و همیشه سبز


در یاس ستاره ای انجام عمل هرس بلافاصله بعد از مقطع گلدهی باید صورت گیرد. اگر هرس را انجام ندهید گیاهی خواهید داشت که در قسمت پایین بدون برگ خواهد بود و گلدهی خوبی نیز نخواهد داشت. بعد از گلدهی در بهار، از اواسط بهار تا اوایل تابستان 70٪ طول شاخه‌هایی که گل داده بودند را کوتاه کنید. از اواسط تابستان به بعد عمل هرس را انجام ندهید زیرا در این زمان است که غنچه‌های گل تشکیل می‌شوند.



یاس ستاره ای گیاهی معطر و همیشه سبز
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.