فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

۱- استفاده زیاد از کودهای شیمیایی :اگر قهوه ای شدن برگ ها در گیاه شما به دلیل استفاده زیاد از کودهای شیمیایی باشد، گیاه را از گلدان خارج کرده و ریشه های آن را تکان بدهید تا خاک اطاف آنها جدا شود. سپس ریشه گیاه را شستشو دهید و خاک گلدان را تعویض کنید و گیاه را دوباره در گلدان قرار دهید. بعد از آن از کودها به مقدار کم تر و رقیق تر استفاده کنید.
علت قهوه ای شدن نوک برگ ها در گیاهان آپارتمانی - فوت و فن های باغبانی
علت قهوه ای شدن نوک برگ ها در گیاهان آپارتمانی - فوت و فن های باغبانی

۲- هوای گرم و خشک

۲- هوای گرم و خشک :اگر هوای گرم و خشک باعث قهوه ای شدن برگ ها در گیاه شما شده باشد در این صورت گلدان حاوی گیاه را داخل یک زیر گلدانی بزرگ که حاوی سنگ ریزه و آب است قرار دهیدو یا از دو عدد گلدان داخل هم استفاده کنید و برگ های گیاه را با اسپری خیس نگه دارید.



۲- هوای گرم و خشک


۳- آبیاری بیش از حد

۳- آبیاری بیش از حد :اگر گیاه بیش از حد آبیاری شود می تواند منجر به قهوه ای شدن برگ ها در آن گیاه شود در این حالت اگر گلدان پلاستیکی یا سرامیکی است آن را تعویض کنید. به خاک آن مقداری ماسه و یا پرلیت اضافه کنید. سوراخ زیر گلدان را بررسی کنید و در صورت بسته بودن آن را باز کنید.



۳- آبیاری بیش از حد


۴- پوسیدگی ریشه یا طوقه

۴- پوسیدگی ریشه یا طوقه :اگر پوسیدگی ریشه و یا طوقه باعث قهوه ای شدن برگ ها شده باشد در این صورت گل را از گلدان خارج کنید و قسمت های قهوه ای شده را قطع کنید و بقیه ریشه را به گوگرد آغشته کنید و در یک گلدان با خاک جدید بکارید.



۴- پوسیدگی ریشه یا طوقه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.