فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

چمن کا رکس دارای گونه های متعددی است که در زیستگاه های مختلفی چون مناطق خشک یا مرطوب ساحلی و یا کوهستانی ،رشد و نمو می کنند.تنها گونه مورووی و واریته واریگاتا در داخل منازل کشت می شود.ارتفاع گیاه به حدود 20 تا 30 سانتیمتر می رسد و گیاهی چند ساله و مشابه با گراس های بوته متراکم می باشد.
چمن کا رکس - فوت و فن های باغبانی
چمن کا رکس - فوت و فن های باغبانی

برگ ها به حالت عمودی و باریک و ظریف است که از ریزوم متراکم بخش ریشه رشد می کند .در واریته واریگاتا برگ ها دارای نوارهای باریک سفید رنگ می باشند.این گیاه نیاز به استراحت زمستانه داشته و بسیار مناسب برای رشد در کنار گیاهان پهن برگی با نیاز های مشابه آن می باشد.



چمن کا رکس


بوته ها نیاز به مکانی روشن اما با شرایط سایه دارند .در فصل زمستان دمای 10 تا 15 درجه سانتیگراد را نیز تحمل می کند .در فصول گرم سال ،محیط پیرامون گیاه بایستی مرطوب نگهداری شود .بوته ها پس از اسپری آب بایستی در شن مرطوب نگهداری شوند .آبیاری متعادل باعث تخلیه میزان مناسب آب از خاک گلدان در فاصله دو آبیاری می گردد.خاک گلدان شامل مواد آلی،پیت و ماسه به نسبت های مساوی می باشد .



چمن کا رکس


ازدیاد گیاه از طریق ریزوم می باشد.در بهار بخش متراکم ریزوم را به دو یا سه قسمت تقسیم کرده و بایستی هر قسمت شامل مقداری ریشه و برگ باشد و سپس به گلدان های حاوی خاک های مخلوط انتقال داده می شود .به دلیل مشکلات ریشه زاییی بایستی سهم هر یک از قسمت های جدا شده بزرگ باشد .



چمن کا رکس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.