فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

حسن‌یوسف آب و هوای مرطوب گلخانه‌ها را دوست دارد و به‌شدت با این شرایط سازگار می‌شود اما یادتان باشد اگر گلدانی را از شرایط گلخانه‌ای به اتاق یا تراس آپارتمان منتقل کردید، چند هفته‌ای به آن زمان بدهید تا بتواند خود را با شرایط جدید وفق دهد.
چگونه گلدانی زیبا از حسن یوسف داشته باشیم ؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه گلدانی زیبا از حسن یوسف داشته باشیم ؟ - فوت و فن های باغبانی

بد نیست برای اینکه گلدان سرحالی داشته باشید، از همان ابتدا شروع به گرفتن قلمه از گلدان اصلی کنید و تعدادی گلدان فرعی را خودتان بسازید. این گلدان‌های فرعی معمولا چون در آب و هوای اتاق یا تراس آپارتمان رشد و پرورش پیدا کرده‌اند، دوام بهتری هم خواهند داشت.



چگونه گلدانی زیبا از حسن یوسف داشته باشیم ؟


سه الی چهار قلمه از این گیاه را که ریشه دار شده است در خاک حاوی کمپوست با پایه پیت قرار دهید برای داشتن یک گلدان پر پشت از این گیاه مدام باید جوانه های انتهایی آن را با دست یا یک قیچی باغبانی تمیز حذف کنید.



چگونه گلدانی زیبا از حسن یوسف داشته باشیم ؟


حسن‌ یوسف از آن دسته گل‌هاست که شما را به‌شدت قیچی به دست می‌کند. به‌خصوص در فصل‌های گرم سال اگر رشد مناسب و مطلوبی داشته باشد، شاخه‌ها خیلی سریع سر به بالا می‌کشند و شما را مجبور می‌کنند برای حفظ شکل اصلی گلدان، هر دو هفته یک‌بار آن را هرس کنید. جالب اینکه هرس برای این گیاه بسیار هم ضروری است و رشد آن را بهتر و بیشتر می‌کند.



چگونه گلدانی زیبا از حسن یوسف داشته باشیم ؟


گل‌های حسن‌ یوسف جذابیت چندانی ندارند و هرس سرگل‌ها می‌تواند برگ‌ها را به رشد بیشتر راغب کند.از جای بریده شده جوانه‌های جانبی شروع به رشد و نمو می‌کنند و گلدان‌تان همیشه سر حال و در شکل و فرم متقارن و زیبا باقی می‌ماند.



چگونه گلدانی زیبا از حسن یوسف داشته باشیم ؟


اگر گلدان حسن یوسف را در خانه نگهداری می کنید و گیاه خیلی جوان است، معمولا یک روز درمیان باید به آن آب بدهید.یک اصل کلی برای همه حسن‌ یوسف‌هاست که نور باید برایش تامین باشد تا به خوبی رشد کند.سطح نور خورشید را مشخص کنید. در صورت امکان، گیاه حسن یوسف را صبح تا ظهر در خورشید کامل و بعد از ظهرها در سایه قرار دهید. در غیر این صورت گیاه حسن یوسف را در سایه جزیی قرار دهید. اگر برگ های حسن یوسف ریزش داشته باشند یعنی به نور خورشید بیشتری نیاز دارند.



چگونه گلدانی زیبا از حسن یوسف داشته باشیم ؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.