فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

فوشيا با نام علمی Fuchia Hybrida به خانواده Onagraceae تعلق دارد.زادگاه اصلی آن آمريكای جنوبی، مركزی و نيوزلند است.گلهای زيبای اين گياه به شكل آويز هستند و در مناطق معتدله در طی تابستان و پاييز و در مناطق گرمسيری تمامی مدت سال شكوفا می‌شوند.رنگهای گل متنوع است و به رنگهای سفيد، قرمز تيره، آبی، ارغوانی، نارنجی، سفيد مايل به زرد وجود دارند.گلهای دلفریب آنها نه تنها گلخانه ها بلکه سایبانها و سردر منازل را در تابستان زینت میدهد که این گلهای آویزان در تابستان ظاهر می شوند.فوشیا را میتوان مناسب برای گلداران مبتدی دانست؛ زیرا کاشتن آن آسان است و با مختصر مراقبت موفقیت در پرورش آن حتمی است.
نگهداری از گل فوشیا یا آویز - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گل فوشیا یا آویز - فوت و فن های باغبانی

گیاه فوشیا به نور زیاد و کافی نیاز دارد.‌ نور مستقيم آفتاب را هم دوست دارد اما به شرط آنكه هوا خنك باشد بنابراین پرنورترین پنجره خانه جای خوبی برای قراردادن آن است، اما تابش نور خورشید در وسط روز برایش خوب نیست و بهتر است هنگام ظهر پرده را بکشید تا او را از آفتاب مستقیم محافظت کنید.نور شديد آفتاب در ظهر تابستان موجب بالا رفتن دمای گياه بخصوص ريشه آن می ‌شود و بايد ريشه اين گياه را از اين دما محافظت نمود.نور كم محيط باعث دراز و باريك شدن ساقه‌ها و افزايش فاصله برگها بر روی ساقه ‌و ريزش برگها و گلهای آن می ‌شود.



نگهداری از گل فوشیا یا آویز


اين گياه به دمای متوسط نياز دارد. تابستان (18 درجه) و در زمستان (10 درجه) و بهترین درجه 16 درجه می باشد. هنگامیکه درجه حرارت بالا برود رطوبت را بالا ببرید.اگر دمای محيط در تابستان به بيش از 26 درجه سانتيگراد برسد، گلدان اين گياه را به مكانی سردتر منتقل كنيد.در دمای بيش از 26- 25 درجه سانتيگراد احتمال كاهش گلدهی اين گياه وجود دارد.نمونه‌ها و ارقام مختلف گياه فوشيا عكس‌العمل متفاوتی در برابر سرما از خود نشان می‌دهند.



نگهداری از گل فوشیا یا آویز


در طی فصل رشد اين گياه به آب كافی نياز دارد و بستر آن نبايد خشك شود اما خاك نبايد حالتی خيس و غرقابی بيابد بنابراين حجم آب بستگی به گرما و دمای هوا دارد.هرقدر هوا گرمتر باشد در مدت زمان كوتاهتری بايد به گياه آب داد تا رطوبت خاك حفظ شود.در تابستان هفته ای 2 بار و در بهار هفته ای 2 بار و در زمستان هر دو هفته یک بار.بعد از شروع گلدهی آبیاری را کاهش دهید تا سطح خاک خشک شود سپس آبیاری نمایید.از آبياری بيش از اندازه و خيس ماندن بستر گلدان جلوگيری كنيد زيرا موجب زرد شدن برگها، ريزش برگها و در نهايت پوسيدگی ريشه گياه و از بين رفتن آن می شود. آبياری اين گياه در طی استراحت زمستانه آن نبايد فراموش شود، در اين مدت گياه را هر دو هفته يكبار آبياری كنيد.



نگهداری از گل فوشیا یا آویز


خاک مناسب مخلوطی از یک قسمت خاک لوم و یک قسمت پیت و یک قسمت کود دامی پوسیده و یا دو سوم خاک قوی متعادل و یک سوم خاک برگ و کود است.بنابراین رشد آن در هر خاکی میسر است به شرط اینکه اسیدی باشد در حدود 5-5.5 مناسب است.اسیدی کردن خاک با سولفات آمونیوم و یا انواع تورب است.برای فوشیاهایی که در سبد یا جام کاشته میشود مقداری خاک چوب نیز باید به ترکیب یاد شده اضافه نمود.



نگهداری از گل فوشیا یا آویز


می توان در طی فصل رشد از كودهای مايع و محلول مخصوص گياهان زينتی برای اين گياه استفاده كرد.اگر بيش از اندازه كود استفاده كنيم گياه رشد رويشی فراوانی خواهد كرد و گل نخواهد داد. بنابراين كود را به ميزان لازم استفاده كنيد.قبل از كود دادن از مرطوب بودن بستر كاشت اطمينان حاصل كنيد يعنی اگر بستر خشك است فكر نكنيد كه با دادن كود مايع هم گياه را آبياری می ‌كنيد و هم به آن غذا می ‌دهيد. اين كار شايد باعث سوختن ريشه‌ها شود. از اواخر تابستان و در طی پاييز و زمستان اين گياه را كود ندهيد. هر هفته یک بار با مواد غذایی مصنوعی از اواخر تابستان و با ظهور گلها گیاه را تغذیه کنید و در طول زمستان تغذیه را قطع نمایید.



نگهداری از گل فوشیا یا آویز
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.