فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

اچینو بومی منطقه مکزیک و جنوب آمریکا از جمله کاکتوس‌هایی است که طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. این گیاهی کروی شکل با رشدی کند، در بلوغ کامل نهایتاً به ارتفاع 90 و قطر 180سانتی متر می‌رسد. از مشخصات این گیاه وجود خارهای زرد رنگ و بریدگیهای عمیق طولی است.
نکات کلیدی در نگهداری از کاکتوس اچینو - فوت و فن های باغبانی
نکات کلیدی در نگهداری از کاکتوس اچینو - فوت و فن های باغبانی

این کاکتوس برای تولید تیغه های سخت و محکم نیاز به نور شدید دارد و از این رو پرورش این کاکتوس به سبب آفتاب فراوان در ایران به آسانی انجام پذیراست.اگر در اتاق نگهداری کنید حتی پشت شیشه باز هم مجبور هستید در طول تابستان گیاه را بیرون ببرید البته به دور از افتاب داغ روز برای جلوگیری از آفتاب سوختگی.



نکات کلیدی در نگهداری از کاکتوس اچینو


از بهار تا پاییز شبیه به بسیاری دیگر از گیاهان ، آبیاری هنگامی انجام می شود که خاک خشک می شود. قبل و در طول زمستان به آب بسیار کمی نیاز دارد به خصوص در بیرون منزل. اب زیاد به ویژه هنگامی که درجه حرارت سرد می شود می تواند باعث خرابی گیاه شود .



نکات کلیدی در نگهداری از کاکتوس اچینو


برای کاکتوس‌های جوان کمترین دمای لازم در فصول سرد نزدیک 10 درجه سانتیگراد می‌باشد، ولی کاکتوس‌های مسن تر در برابر دمایی نزدیک صفر درجه سانتیگراد نیز پایداری نشان می‌دهند.



نکات کلیدی در نگهداری از کاکتوس اچینو


به خاک اچینو حساس نباشید با مخلوط خاک باغچه و ماسه و کمپوست ورمی و اضافه کردن چند سانتیمتر شن یا سنگریزه های کوچک برای زهکشی بیشتر بهترین ترکیب رو درست کرده اید .در بهار تغذیه با کود خاص، هر 3 تا 4 هفته یکبار و کودهای شیمیایی غنی از پتاسیم و بدون نیترات ضروری می باشد .



نکات کلیدی در نگهداری از کاکتوس اچینو


تعویض گلدان زمانی که آنها جوان و در حال رشد هستند بهترین زمان است و یک بار در سال کافیست و بهتر است تا 5 سالگی هر سال در بهار این کار را انجام دهید و از سن 6 سالگی به بعد هر 2 تا 3 سال یکبار تعویض خاک گلدان انجام شود .



نکات کلیدی در نگهداری از کاکتوس اچینو
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.