فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

حشرات تریپس ، شپشکهای گیاهی و شپشک آرد آلود به این گیاه حمله می‌کنند. در اثر تولید عسلک از این حشرات سطح برگها و مابین برگهای سوزنی این گیاه چسبناک می‌شود. برگها زرد و در نهایت گیاه ضعیف خواهد شد.جهت درمان هر 14 روز یکبار با سم حشره کش طبق دستور سمپاشی کنید یا با پنبه آغشته به محلول سم روی شاخه بمالید.
چرا برگ های کاج مطبق زرد و یا قهوه ای می شوند ؟ - فوت و فن های باغبانی
چرا برگ های کاج مطبق زرد و یا قهوه ای می شوند ؟ - فوت و فن های باغبانی

از بیماریهای معمول و شایع این گیاه می‌توان به بیماری آنتراکنوز اشاره کرد که موجب می شود بر روی برگهای سوزنی نواحی نکروزه و مرده کوچک تشکیل شود و به تدریج قسمتهای بیشتری از شاخه ها قهوه ای شوند و برگهای سوزنی بریزند.تنظیم شرایط رطوبتی محیط در جلوگیری از گسترش بیماری مؤثر است. در صورت ابتلا، می توان از قارچکشهای محافظتی همانند مانکوزب و زینب به میزان 5/1 در هزار به صورت محلولپاشی استفاده نمود.



چرا برگ های کاج مطبق زرد و یا قهوه ای می شوند ؟


بیماری دیگر این گیاه پوسیدگی ریشه است. که در اثر آن گیاه بسیار کم رشد می شود یا اصلا رشد نمی کند. ریشه این گیاهان سیاه و یا قهوه ای رنگ است (ریشه های سالم سفید رنگ هستند) و به راحتی از گیاه جدا می شوند . رطوبت بستر خاک از جمله عوامل اصلی ایجاد این مشکل است. آبیاری بیش از اندازه گیاه درنهایت موجب از پوسیدگی ریشه این گیاه می‌شود.



چرا برگ های کاج مطبق زرد و یا قهوه ای می شوند ؟


اگر گیاه شما دچار این مشکل شده است گلدان گیاه را عوض کنید و در ضمن عوض کردن تا جایی که امکان دارد خاکهای قبل را نیز با خاک تازه و ضدعفونی شده عوض کنید. در حین تعویض گلدان، ریشه‌های آسیب دیده گیاه را نیز از آن جدا کنید. قبل از گذاشتن گیاه داخل گلدان ریشه‌ها را با قارچکش آغشته کنید.



چرا برگ های کاج مطبق زرد و یا قهوه ای می شوند ؟


گاهی برگهای سوزنی شکل موجود بر روی شاخه های پایینی گیاه قهوه‌ای شده و می‌ریزند. اگر این مسئله به کندی صورت می‌گیرد، نشانه بزرگ شدن و رشد کردن طبیعی گیاه و یا نور اندک محیط است. اما اگر سرعت قهوه‌ای شدن برگهای سوزنی زیاد است و علاوه بر قسمتهای پایین گیاه مابقی قسمتهای گیاه نیز درگیر شده‌اند این نشانه کمبود و یا بیش‌بود آب است. همچنین نوعی بیماری قارچی نیز این مسئله را ایجاد می‌کند.



چرا برگ های کاج مطبق زرد و یا قهوه ای می شوند ؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.