فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

کوردیلین گیاهی است با ساقه کوتاه دارای برگ های متناوب نزدیک به هم که برگ های پایینی به تدریج ریخته و ارتفاع گیاه افزایش می یابد .برگ ها به شکل نیزه ای دارای طولی بیش از 50 سانتیمتر است .برگ ها ی جوان صورتی کم رنگ و به تدریج به قرمز متمایل به ارغوانی با نوارهای کرم مایل به سفید و سبز تبدیل می شود .
نگهداری از گل آپارتمانی کوردیلین - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گل آپارتمانی کوردیلین - فوت و فن های باغبانی

این جنس دارای 15 گونه از گیاهان همیشه سبز نخل مانند به صورت درختچه و درخت می باشد .در واریته فایر براند برگ ها ارغوانی براق با ته رنگ برنزی است .این گیاه تحمل نور مستقیم یا دمای پایین تر از 10-12 درجه سانتیگراد زمستانه را ندارد و به طور عادی در منازل رشد می نماید .



نگهداری از گل آپارتمانی کوردیلین


.نیاز آن به نور متوسط است، گلدان کوردیلین را در محیط های سایه روشن قرار دهید تا سر حال بماند.کوردیلین به نواحی گرم و مرطوب تعلق دارد. لذا از گرما آسیبی نمی بیند بلکه دوستدار محیط های گرم است.



نگهداری از گل آپارتمانی کوردیلین


نیازش به آب متوسط است. خاک را معمولاً مرطوب نگه داشته و هر بار فقط مقدار کمی آب به آن بدهید.در نواحی خشک که مقدار رطوبت نسبی زیاد نیست، معمولاً برگهای پایین آن ریزش می کند. پیشنهاد می شود در فصل تابستان به دفعات زیاد، آب روی برگهایش اسپری گشته و در محیطهـای مرطوب نگهداری شود.از اوائل اردیبهشت ماه می توانید کودپاشی را شروع کنید. کود شیمیایی را هر دو هفته یک بار در اختیار آن بگذارید.در نواحی خشک که مقدار رطوبت نسبی زیاد نیست، معمولاً برگهای پایین آن ریزش می کند. پیشنهاد می شود در فصل تابستان به دفعات زیاد، آب روی برگهایش اسپری گشته و در محیطهـای مرطوب نگهداری شود.



نگهداری از گل آپارتمانی کوردیلین


ازدیاد گیاه از طریق قلمه به طول 8 سانتیمتر در فروردین و اردیبهشت انجام می شود .قلمه ها از شاخه های بالایی جدا شده در مخلوطی از پیت و شن و رس به نسبت مساوی کاشته می شود .دمای محیط بایستی 18 درجه سانتیگراد و روی آنها با پوشش پلاستیکی در شرایط محیط بدون نور مستقیم خورشید قرار داده و زمانی که شاخه ای تشکیل شد پوشش گلدان برداشته می شود .از طریق خوابانیدن شاخه هوایی و یا جدا کردن پاجوش در اوایل بهار می توان آن را تکثیر کرد .



نگهداری از گل آپارتمانی کوردیلین
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.