فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

برگ بو گیاهی همیشه سبز با تعدادی شاخه و مشخصه گونه های مدیترانه ای می باشد .در شرایط گلدان ارتفاع آن به بیش از یک متر نمی رسد .برگ ها کوچک ،سبز روشن ،نیزه ای که در بخش انتهایی نقطه ای و د راثر مالش با دست تولید عطر می کند .گل ها به صورت واحد خشوبود با عرض 2 سانتیمتر است .ارتفاع گیاه حدود 60 سانتیمتر می باشد .
نگهداری از گیاه برگ بو به صورت گلدانی - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گیاه برگ بو به صورت گلدانی - فوت و فن های باغبانی

برگ بو به نور فراوان مستقیم نیاز داشته و در موقعیت پنجره های رو به جنوب شاداب تر هستند .در طول زمستان در دمای 8-10 درجه سانتیگراد وارد مرحله استراحت می شود .دمای ایده آل جهت رشد گیاه 18 -20 درجه است .در صورتیکه هوا بسیار گرم یا خیلی خشک باشد برگ های گیاه ریزش می کند .



نگهداری از گیاه برگ بو به صورت گلدانی


در تابستان به فضای بیرون از منزل منتقل می شود .در طول دوره رشد گیاه به آب فراوان نیاز داشته و بایستی از آب عاری از آهک استفاده شود .در طول دوره رکود زمستانه از میزان آب آبیاری کاسته می شود .



نگهداری از گیاه برگ بو به صورت گلدانی


تغذیه گیاه یکبار در ماه های بهار تا تابستان صورت می گیرد .خاک رشد گیاه بایستی کمی اسیدی باشد و شامل یک قسمت مواد آلی ،دو قسمت پیت و یک قسمت ماسه است .تعویض گلدان در بهار صورت می گیرد .



نگهداری از گیاه برگ بو به صورت گلدانی


ازدیاد از طریق قلمه صورت می گیرد .قلمه ها به همراه بخشی از شاخه که در بهار تهیه شده و در مخلوطی از پیت و ماسه کشت شده و سپس توسط کیسه نایلونی پوشانده می شوند .ریشه دهی قلمه ها بعد از گذشت دو ماه صورت می گیرد .



نگهداری از گیاه برگ بو به صورت گلدانی


برگ سبز این گیاه بسیار خوشبو است و در زمانی هم که خشک می‌شود با رایحه‌ای دل‌ پذیر همراه است. این گیاه ادویه‌ ای حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست که در سلامت انسان نقش مهمی را بر عهده دارند.باید توجه داشت که برگ‌های خشکانده این درخت در آشپزی استفاده می‌شود ونه برگ‌های سبز آن، زیرا برگ‌های سبز ممکن است خواص منفی داشته باشند .



نگهداری از گیاه برگ بو به صورت گلدانی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.