فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

دایکوندرا از خانواده پیچک می باشد.گیاهی دو لپه و پهن برگ ، با برگهایی کلیوی شکل ، در حدود یک سانتیمتر مربع و دارای دمبرگی به طول تقریبی 5 - 10 سانتیمتر می باشد که مانند تمامی گیاهان هم خانواده خود ، با ایجاد استولون در مدت زمان کوتاهی ، پهنه وسیعی از زمین را با پوشش انبوه و به بذر دایکوندرا در خاکهای ضعیف و خشک نیز به خوبی رشد و نمو می کند و نیاز به آبیاری زیاد و چیدن ندارد .این ویژگی های دایکوندرا باعث شده است تا متخصصان فضای سبز برای ایجاد پوششی یکنواخت و زیبا از این بذر به عنوان چمن تزئینی استفاده کنند .
نحوه کاشت بذر چمن دایکوندرا - فوت و فن های باغبانی
نحوه کاشت بذر چمن دایکوندرا - فوت و فن های باغبانی

قبل از کاشت ابتدا هر گونه علف هرز ،ریشه گیاه، سنگ و کلوخ، زباله و ... را از خاک جدا نموده و با استفاده از یک چنگک این موارد را جمع کنید.در صورت وجود علف هرز، چمن با آن به رقابت می‌پردازد.زهکشی خاک برای چمن دایکوندرا بسیار مهم است.خاک های سنگین یا خاک های رسی را با اضافه کردن یک لایه 10 سانتی متری کمپوست یا شن و ماسه اصلاح کنید و آن را با 15 سانتی متر از قسمت بالایی خاک مخلوط نمایید سپس با استفاده از چنگک سطح خاک را صاف کنید.



نحوه کاشت بذر چمن دایکوندرا


بذرها را به صورت دستی یا با استفاده از بذر پاش روی زمین بریزید.برای هر متر مربع 10 گرم بذر بپاشید روی بذرها یک لایه 1 سانتی متری پیت ماس بریزید. دمای هوا برای جوانه زنی بذر چمن دایکوندرا حداقل باید 21 درجه سانتی گراد باشد. جوانه‌زنی بذور حدود 10 روز طول میکشد و رشد کامل کف‌پوش بین 5 تا 7 هفته طول خواهد کشید.



نحوه کاشت بذر چمن دایکوندرا


تا زمان جوانه زنی خاک را مرطوب نگه دارید.آبیاری باید به آرامی انجام شود تا جای بذرها تغییر نکند. در طول فصل رشد، ماهانه از کودهای مخصوص چمن استفاده کنید. بعد از کوددهی به گیاه آب دهید تا کودی که بر روی برگ ها ریخته شسته شود.برای استحکام ریشه‌ها و رویش مجدد و جوانه‌زنی میتوانید از ارتفاع 2 سانتی‌متری چمن‌زنی کنید. 2 تا 3 بار در سال کود دهی کنید. از علف‌کش‌ها استفاده نکنید.



نحوه کاشت بذر چمن دایکوندرا


دایکوندرا در تمامی فصول سال مقاومت خوبی نسبت به شرایط اقلیمی نامساعد از خود نشان می دهد.پوشش سبز بسیار زیبایی برای فضای سبز پارک ها،حاشیه اتوبان ها ،میادین شهر،مجتمع های ساختمانی ،ادارات و ...به وجود می آورد.نور کامل آفتاب برای این چمن مطلوب است اما نسبت به مقداری سایه نیز مقاوم است .



نحوه کاشت بذر چمن دایکوندرا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.