فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

یکی از بهترین محل های دیدگاهی باغ یا پارک جای یک بید مجنون خوب رشد یافته است. مخصوصا اگر پارک یا باغ دارای استخر بزرگی باشد که بید شاخه هایش را درون آن بیاندازد.بید ها دارای رشد سریع می باشند، خیلی سخت جان بوده و بسیار خوب در خاک مرطوب رشد می کنند.
زیباسازی فضای سبز با کاشت درخت بید - فوت و فن های باغبانی
زیباسازی فضای سبز با کاشت درخت بید - فوت و فن های باغبانی

بید درختی با 9- 12 متر قطر و تاج پوششی 15- 21 متر است. تاج کروی، متراکم، با شاخه های متراکم، دارای شاخه های فرعی آویخته و انبوه، پوست تنه قهوه ای تیره و خشن، شاخک های ظریف آن سبز زیتونی یا بنفش براق می باشند. وقتی برگ ها می ریزند. این شاخک ها طرح جذابی در منظره زمستانی می آفرینند.



زیباسازی فضای سبز با کاشت درخت بید


در خاک های لومی عمیق و آفتاب کامل بسیار عالی رشد می کند. در محلی که دارای آب ماندابی زیاد است به خوبی رشد می کند. دارای ریشه های قوی و تهاجمی است و باید در حاشیه خارجی باغ، جایی که تمایلات تهاجمی آن مشکل ساز نباشد، کاشته شود. (ریشه ها تهاجمی می باشند و به دنبال آب به لوله های آب ،فاضلاب و سایر تأسیسات حمله ور می شوند )



زیباسازی فضای سبز با کاشت درخت بید


جهت حفظ فرم درخت در جوانی درخت را هرس نمایید تا چهار چوب تثبیت شود. برای شکل دادن به درخت سالانه شاخه ها را تنک کنید.تا حد امکان از سرچینی یکنواخت شاخه ها خودداری شود.



زیباسازی فضای سبز با کاشت درخت بید


سرشاخه همه انواع بید ها به راحتی در آب ریشه می گیرند وقتی ریشه ها به خوبی رشد کردند می توان سر شاخه ها را در گلدان و یا محل اصلی کاشت. از طریق کاشت قلمه های 30 سانتی متری از بهار ا شهریور قابل تکثیر است. به وسیله بذر که در اواخر بهار می رسد نیز قابل تکثیر می باشد و لی به ندرت به این طریق عمل می کنند و بهترین راه ازدیاد آن توسط قلمه است که هر زمان آب و گرمای حداقل 13 درجه وجود داشته باشد قابل عمل است. معمولا بید فری را برای نمایش بیشتر بر روی بید معمولی پیوند می نمایند که تولید درختی زیبا با شاخه های مارپیچی می کند.



زیباسازی فضای سبز با کاشت درخت بید
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.