فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

ميزان آب مورد نياز گياه اولين سوالی است كه هر خريداری از گلفروش می پرسد. ولی نميتوان به سادگی معين كرد كه يك گل خاص در روز به چند ليوان آب نياز دارد و در چند مرتبه بايد آب داده شود. زيرا اين امر به اندازه گلدان ، رطوبت هوا ، محل گلدان ، بزرگی و نوع گياه و بالاخره بافت خاك بستگی دارد. لذا كمتر اتفاق می افتد كه اظهار نظر گلفروش بتواند راهنمای مناسبی برای خريدار باشد.
به گیاه اپارتمانی خود چه مقدار آب دهیم ؟ - فوت و فن های باغبانی
به گیاه اپارتمانی خود چه مقدار آب دهیم ؟ - فوت و فن های باغبانی

از آنجائيكه حيات گل بستگی تام به رطوبت خاك دارد لازم است همواره خاك گلدان را مرطوب نگهداريم.حال اگر ميزان رطوبت از حد معينی تجاوز كند خاك به لجن تبديل شده و سبب پوسيدگی ريشه مي شود.وقتي هوا خشك و گرم است و يا گلدان در مكان پر نوريی باشد ميزان آب مورد نياز افزايش مي يابد.متقابلا چنانچه گلدان بزرگ و يا از جنس پلاستيك باشد نياز به آب نيز كاهش خواهد يافت.گياهی كه در تابستان به یک ليوان آب احتياج دارد قطعا در پاييز آب كمتری می طلبد.



به گیاه اپارتمانی خود چه مقدار آب دهیم ؟


فرمول معجزه گری كه بتوان با آن نياز همه را بر طرف كرد وجود ندارد اما شايد بهترين راه اين باشد كه هر بار قبل از دادن آب به گياهان انگشت خود را بر روی خاك گلدان قرار دهيم . اگر خاك خيس بود از آب دادن مجدد اكيدا خود داري كنيم . اگر كمی مرطوب بود دادن آب ايرادی ندارد اماچنانچه خاك خشك باشد حتما بايد به آن آب داده شود.با كسب تجربه مي توانيم توازن بين خاك خيس، گل آلود و خيلی خشك را با لمس درك كنيم .



به گیاه اپارتمانی خود چه مقدار آب دهیم ؟


آب مورد استفاده براي آبياری گياهان زينتی نبايد زياد سرد باشد و بهتر است كه آب مورد مصرف چند ساعت قبل در آتاق نگهداری گياه گذاشته شود تا همدمایی لازم صورت بگيرد.توصيه شده در صورت امكان از آب باران برای آبياری گياه استفاده شود.



به گیاه اپارتمانی خود چه مقدار آب دهیم ؟


از آنجائيكه گياهان در تابستان رشد بيشتری نسبت به زمستان دارند بايد آبياری گياهان متناسب با فصل صورت بگيرد.اگر گياهان آبدار در آب و هوای گرم يعنی در دامنه دمايي 20 تا 34 درجه سانتيگراد نگهداری شوند طبيعتا به مقدار آب بيشتری نيازمندند يا اگر گیاهانی مثل سرخس را در آب و هواي سرد در حدود دماي 12 تا 15 درجه سانتيگراد نگهداری كنيم به آب بسيار كمتری نسبت به قبل نيازمندند.



به گیاه اپارتمانی خود چه مقدار آب دهیم ؟


در آبیاری گیاهان آپارتمانی همواره بايد به اين نكته توجه داشت كه آبياری بيش از حد لزوم و همچنين كم آبی معمولا آثار و علائم يكسانی به وجود می آورند ، علائمی نظير زردی شاخ و برگهای گياهان زينتی و پژمردگی آنها .يكی از خطاهای بسيار رايج در نگهداری و پرورش گياهان زينتی خانگی انجام آبياری بيش از حد لزوم است و معالجه و ترميم اين ضايعه بسيار مشكل و گاه غير ممكن است .كمبود آب را ميتوان با آبياري مجدد جبران كرد اما تبعات آب بيش از حد را نمی توان به راحتی جبران كرد.



به گیاه اپارتمانی خود چه مقدار آب دهیم ؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.