فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

ورونیکا گیاهی همیشه سبز است که در شرایط منزل به ارتفاع یک متر می رسد .برگ های بوته به حالت کشیده ،بیضی شکل با سطوح موجی ،به رنگ سبز با رگه های کرم کم رنگ بوده و گل ها با رنگ بنفش کم رنگ در سنبله ها متراکم در ماه مرداد تا آبان بر روی گیاه تشکیل می گردد.
آشنایی با گیاه ورونیکا - فوت و فن های باغبانی
آشنایی با گیاه ورونیکا - فوت و فن های باغبانی

به نور غیر مستقیم و نه چندان روشن نیاز دارد.در تابستان بهتر است که بوته ها در شرایط سایه قرار گیرند .در زمستان تحت شرایط دماییی 10 تا 12 درجه سانتیگراد به درون منزل منتقل می شوند.



آشنایی با گیاه ورونیکا


بوته ها در بهار و تابستان به آب فراوان نیاز داشته و بایستی مراقب باشیم تا تجمع آب در بخش پایینی گلدان صورت نگیرد.میزان آب آبیاری در زمستان کاهش می یابد.



آشنایی با گیاه ورونیکا


تغذیه بوته ها توسط کود مایع در هر دو هفته یک بار در ماه های بهار تا اواخر تابستان صورت می گیرد.محیط رشد گیاه شامل مواد آلی ،پیت و ماسه به نسبت های مساوی است .تعویض گلدان در بهار صورت گرفته و بوته ها به گلدان هایی با حجم بیشتر منتقل می شوند .



آشنایی با گیاه ورونیکا


تکثیر بوته ها از طریق قلمه در بهار و تابستان انجام می شود .قلمه های اهیه شده در مخلوطی از نسبت های مساوی پیت و ماسه کاشته شده و سپس توسط کیسه پلاستیکی پوشانده شده و در شرایط نور غیر مستقیم قرار داده می شود .



آشنایی با گیاه ورونیکا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.