فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳         
  

جنس فیلودندرون دارای 275 گونه می باشد که در گلخانه و آپارتمان پرورش داده می شوند.این گونه هیبرید حاصل از تلاقی گونه های مختلف می باشد.بوته ها به ندرت بالارونده بوده و با رشد کند و تدریجی حدود 10-15 سانتیمتر در سال تا ارتفاع 2 متر نیز می رسد.ساقه گیاه دارای ریشه های هوایی بوده و برگ ها براق و کمانی شکل می باشد.طول برگ ها 25-30 سانتیمتر و در ابتدا برگ ها صورتی بوده سپس در اثر تغییر رنگ بخش رویی برگ به رنگ سبز زیتونی و بخش تحتانی برگ قرمز تیره در می آید.
نگهداری از گیاه فیلودندرون گوش گرگی - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گیاه فیلودندرون گوش گرگی - فوت و فن های باغبانی

فیلودندرون به نور غیر مستقیم و درجه حرارت 18-22 درجه سانتیگراد در طول سال نیاز دارد.از آنجاییکه گیاه بالارونده است احتیاج به یک قیم دارد که ساقه ها از طریق اتصال ریشه ها ی هوایی به قیم به سمت بالا هدایت می شوند.قیم پوشیده از خزه بوده و روزانه جهت تامین رطوبت بوته توسط آب اسپری می گردد.



نگهداری از گیاه فیلودندرون گوش گرگی


در طول زمستان همزمان با کاهش رشد گیاه میزان آبیاری کاهش می یابد.برای آبیاری مجدد بایستی رطوبت سطح خاک خشک شده باشد.تغذیه بوته ها از ماه های اردیبهشت تا آبان هر دو هفته یکبار توسط کود مایع صورت می گیرد.خاک مناسب رشد گیاه شامل یک قسمت مواد آلی ، دو قسمت پیت و یک قسمت ماسه می باشد .تعویض گلدان همزمان با افزایش تراکم بیش از حد ریشه در فضای محدود گلدان همراه است.



نگهداری از گیاه فیلودندرون گوش گرگی


ازدیاد بوته ها از طریق تهیه قلمه از بخش انتهایی ساقه به طول 10-15 سانتیمتر همراه با یک برگ بالغ تهیه و در دمای 21-22 درجه سانتیگراد قرار می گیرد.قلمه های ساقه واجد دو تا سه گره را در اواخر بهار می توان خوابانید.انواع بالارنده به وسیله بذر یا تقسیم بوته و کاشت بذر در اوایل بهار در درحه حرارت17-24 درجه سانتیکراد صورت می گیرد.تقسیم بوته در اواخر بهار و نگهداری آن در دمای 24 درجه انجام میشود .



نگهداری از گیاه فیلودندرون گوش گرگی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.