فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

کی از زیباترین گیاهان بالا رونده با گل های بنفش رنگ و خوشه ای و آویزان است که در اوایل بهار زینت بخش آلاچیق ها و چپرها است .گل ها به شکل پروانه و مانند گل های نخود و باقلا است .در بعضی از گونه ها برای بار دوم در پاییز نیز گل ها ظاهر می گردند.در بعضی از گونه ها رشد آن خیلی سریع و ممکن است بعضی از شاخه در هفته یک متر رشد کنند.اگرچه پس از تمام شدن دوره گل دهی که حدود 45 روز طول می کشد دارای شاخه و برگ و تنه به زیبایی بونسایی های دیگر نیست اما برای خودش زیبایی خاصی دارد .
مراقبت از بونسای پیچ گلیسین - فوت و فن های باغبانی
مراقبت از بونسای پیچ گلیسین - فوت و فن های باغبانی

ریشه ی این گیاه خاکی خنک و مرطوب و غنی از هوموس و مواد آلی را دوست دارد .سایه دیگر درختان بر نور شدید خورشید را ترجیح می دهد.آب فشانی و تهیه سایه از مهمترین احتیاجات آن است .در زمستان از خاک باتلاقی و هوای سرد رنج می برد و محافظت از گلدان از این شرایط نا مساعد از وظایف بونسایی دار است .گلدان در گلخانه با جریان هوای مناسب و درجه حرارت حدود 10 درجه سانتیگراد در بهترین شرایط است .



مراقبت از بونسای پیچ گلیسین


آبیاری در تابستان هرچه بیشتر باشد بهتر است.هرچه گلدان دراز تر و بزرگ تر باشد علاوه بر اینکه با گل های آویزان هماهنگ است رطوبت را بهتر نگه می دارد و خطر کم آبی خصوصا در روزهای گرم تابستان گیاه را تهیدید نمی کند .برای جلوگیری از رشد علفی و تحریک جوانه های گل دهنده مواد غذایی در فصل رشد هرچه کم ازت تر باشد بهتر است .از اول پاییز ازت مواد غذایی باید به طور کلی حذف گردد.



مراقبت از بونسای پیچ گلیسین


هر سه سال در اوایل بهار یک بار تعویض گلدان لازم است .چنانچه با آزمایش گلدان مشخص گردید که ریشه ها خیلی در هم رفته اند ممکن است تعویض زورد تر انجام شود.با توجه به وضع خاص گل ها و آویزان شدن آنها گلدان استوانه ای و یا مکعب مستطیلی انتخاب کنید تا از این نظر هم خوانی داشته باشد .گلدانی با این حجم خاک را خنک تر و مرطوب تر نگه می دارد.خاک مورد استفاده استاندارد است که مقداری ماده آلی جهت بالا بردن ظرفیت نگهداری آب به آن اضافه گردد.



مراقبت از بونسای پیچ گلیسین


هرس

هرس : حذف شاخه های اضافی و کوتاه کردن تنه اصلی در اوایل بهار صورت می گیرد .برای تحریک شاخه ها به گل دهی بیشتر در هرس شاخه ها نهایت دقت و مواظبت لازم دارد و در این راستا حذف بیش از نصف تعداد شاخه های گل دهنده لازم است .پس از این حذف شاید شاخه های جدید شروع به رشد می کنند.به این شاخه ها اجازه فعالیت دهید سپس انها را تا باقی 2 یا 3 برگ قطع کنید .این عمل ممکن است چندین بار در طول فصل رشد تکرار گردد.



هرس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.