فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

سرئوس‏ها، گیاهانی از تیره بزرگ کاکتوس‏ها هستند با تیغ و خارهای فراوان که به طور منظم روی ساقه ‏های بلند و کشیده قرار می‏ گیرند.زادگاه سرئوس آمریکای جنوبی است و از نطر گیاه‏ شناسی در خانواده سرئه CEREEAE قرار دارد.سرئوس در سرزمین مادری خود به طور حیرت‏ انگیزی بزرگ می‏ شود و گاه تا هشت متر رشد می‏ کند.
معرفی کاکتوس  سرئوس - فوت و فن های باغبانی
معرفی کاکتوس  سرئوس - فوت و فن های باغبانی

گل‏ ها قیفی شکل در تابستان ظاهر می‏ شوند پنج تا هشت سانتی‏متر طول دارند، سفید رنگ و بسیار زیبا هستند سرئوس‏ ها متجاوز از پنجاه گونه‏ اند که مشهورترین آنها عبارتند از:اکینوسرئوس ECHINOCEREUS



معرفی کاکتوس  سرئوس


نگهداری سرئوس‏ها مانند سایر کاکتوس‏ هاست. نیازهای اصلی این خانواده داشتن بستری سبک و ماسه ‏ای، روشنایی زیاد، آبیاری کم و هوای گرم و مرطوب است. هر چند که سرئوس گرما را دوست دارد اما در فصل سرد که در حال استراحت است باید آن را به محل خنک (با درجه حرارت ده درجه سانتی‏گراد) منتقل نمود. دمای حدود ده درجه سانتی‏گراد در زمستان موجب گلدهی بیشتر این گیاه در تابستان می ‏شود.



معرفی کاکتوس  سرئوس


سرمای زیاد موجب ایجاد لکه‏ های خرمایی رنگ روی پوست ساقه‏ ها می‏ شود.اگر در تمام فصول سال در محل گرم نگهداری شود گلدهی آن به تعویق افتاده و یا اصلاً به گل نمی ‏نشیند، در تابستان آن را به فضای باز منتقل کنید تا از هوای آزاد استفاده نماید. در زمستان بهتر است آبیاری را متوقف کنید و همزمان با گرم شدن هوا (از اوایل بهار) فقط هر ده روز یکبار به آن آب دهید.نگهداری سرئوس در گلدان کوچک موجب کم شدن یا توقف در گلدهی می‏ گردد. حتی‏ الامکان بهتر است گیاه را در گلدان‏ های بزرگ یا سکوهای گلخانه ‏ای بکارید.



معرفی کاکتوس  سرئوس


این کاکتوس جایگاه آفتابی با سایه اندک را می پسندد. از خاک مخصوص کاکتوس می توان استفاده کرد که کاملاً سبک و ضدعفونی شده است. اگر خودتان بخواهید خاک را تهیه کنید لازم است دو قسمت ماسه را با یک قسمت خاک باغچه و مقدار کمی خاکبرگ مخلوط نموده و آن را با آب جوش ضدعفونی کنید.



معرفی کاکتوس  سرئوس


سرئوس با استفاده از قلمه ساقه به سادگی تکثیر می ‏شود.بهار و تابستان زمان مناسبی برای ازدیاد این گیاه است.برای کاشت قلمه از بستر سبک (کاملا ماسه) استفاده کنید ضمنا قبل از کاشت بستر را با استفاده از آب جوش و یا سموم قارچ‏کشی ضدعفونی کنید.ساقه را با چاقوی تیز بریده و قطعات بریده شده را برای مدت چند ساعت در سایه قرار دهید تا شیرابه آن خارج شده و محل بریدگی خشک شود. در هنگام کاشت مواظب باشید تا قلمه‏ ها سر و ته کاشته نشوند.



معرفی کاکتوس  سرئوس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.