فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

لاله » گل های لاله به رنگ های متنوع سفید، قرمز ، صورتی یا زرد می باشد. تنوع رنگ گل ها به دلیل ژن هایی است که در پیاز آن وجود دارد و در موقع خریداری پیاز می توان رنگ گل ها را از تولید کننده پیاز پرسید.گل لاله قابلیت کشت در باغچه و گلدان را داراست مهمترین مسئله در پرورش گل لاله در گلدان برطرف کردن نیاز های سرمایی پیاز می باشد.بهترین زمان کاشت برای پیاز گل لاله فصل پاییز بخصوص ماه های آبان و آذر می باشد بهترین دمای خاک برای کاشت پیاز حدود 12 درجه می باشد که پیاز توانایی ریشه دار شدن را داشته باشد گرمای بیش از این باعث فساد پذیری پیاز می شود معولا پیاز ها تا سه برابر ارتفاع خودشان در خاک قرار می گیرند.
کاشت پاییزه گل های پیاز دار - فوت و فن های باغبانی
کاشت پاییزه گل های پیاز دار - فوت و فن های باغبانی

سنبل » گل های سنبل به شکل خوشه انتهای ساقه گوشتی معمولا از نیمه اسفند تا فروردین باز میشود و به رنگهای سفید ، قرمز ، آبی ، بنفش ، صورتی و زرد و غیره است .بهترین فصل برای کاشتن پیازهای سنبل در گلدان یا ظروف آب ماه آبان و آذر است.پیازها را در گلدان هایی با ترکیب خاکی سبک شامل خاک برگ، شن و ماسه می کاریم بطوریکه سر پیاز روی سطح خاک قرار گیرد، پس از آن گلدان ها را در محلی خنک با دمایی حدود ۱۳ درجه سانتیگراد و در تاریکی قرار می دهیم بدین منظور به مدت ۶ هفته روی آنها ماسه می ریزیم.



کاشت پاییزه گل های پیاز دار


لیلیوم(سوسن) » گلهای زیبای این گیاه پیازی وقتی طول ساقه به 60 تا 80 سانتی‌متر رسیدند ظاهر میشوند. روشهای مختلفی برای زودرس کردن این گلها وجود دارد و اگر روشهای زودرسی اعمال شوند این گیاه در نوروز به گل خواهد نشست و در غیراین صورت در اردیبهشت یا خرداد گلهای آن به شکل طبیعی شکوفا خواهند شد.برای زودرس کردن پیازها، آنها را در پاییز در گلدان میکارند و در سرمای بیرون قرار میدهند. وقتی پیازها نیاز سرمایی کافی را دریافت کردند (برای مثال دی ماه) آنها را به گلخانه گرم منتقل میکنند تا در نوروز گل بدهند.



کاشت پاییزه گل های پیاز دار


نرگس »گلهای نرگس زرد رنگ و یا سفید هستند و تاج وسط آنها قرمز و یا نارنجی می باشد. زمان کاشت پیاز نرگس در باغچه اواسط آبان ماه است و باید پیازها را در عمق ۲۰-۱۵ سانتیمتر و با فاصله ۲۰ سانتیمتر کاشت، در این صورت در اواخر زمستان گلدهی خواهیم داشت.در صورتیکه بخواهیم پیاز نرگس را در گلدان بکاریم باید در اوائل آذرماه پیازها را در گلدانهایی با ترکیب خاکی سبک در عمق ۲ سانتیمتر کاشت و سپس گلدانها را کنار هم قرارداد. بعد از آن حدود ۲۰ سانتیمتر ماسه روی آنها ریخت و هر ۱۵ روز یکبار آنها را آبیاری کرد.



کاشت پاییزه گل های پیاز دار


زنبق » زنبق دارای گل های معطر و رنگ های متفاوت از بنفش تا آبی می باشد .شروع گل دهی آنها از اوایل خرداد می باشد .زنبق‌ها نیز مانند اغلب گیاهان پیازی دوره زندگی و رشدشان از پاییز شروع میشود، یعنی در ابتدای پاییز کاشته میشوند، در طول پاییز و زمستان فعل و انفعالات هورمونی و شیمایی‌ درونشان انجام میشود، ریشه‌ها گسترده میشوند و در نزدیکی بهار جوانه‌ها سبز شده و اواسط بهار به گل مینشینند.پیاز ها را اگر در باغچه بکارید، عمق کاشت دو تا سه برابر ارتفاع پیاز باشد. (حدود 10 تا 15 سانتی متر) ولی اگر در گلدان میکارید نوک پیاز یک سانتیمتر زیر خاک باشد.برای تنظیم زمان گلدهی میتوان گلدان های پیازهای زنبق را در طول زمستان در فضای آزاد و سرد قرار داد تا به گل نروند و نزدیکی عید به محل گرم و پرنور منتقل کرد تا گل بدهند.



کاشت پاییزه گل های پیاز دار
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.