فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

این گونه از گیاه اشوریا ،گیاهی کوچک به اتفاع 5-8 سانتیمتر دارای ساقه های کوتاه به همراه چند روزت مدور به قطر 8 سانتیمتر می باشد .روزت ها فرعی با ساقه های کوتاه که از محور کناری برگ بوته مادری منشا می گیرد با پوشش تعداد زیادی برگ عمودی و خمیده به طول 2-4 سانتیمتر و به رنگ های آبی مایل به سبز یا قرمز براق از جنس موم و یا کائوچوی متراکم می باشد.
آشنایی با گیاه اشوریا کوچک یا خانم غمگین - فوت و فن های باغبانی
آشنایی با گیاه اشوریا کوچک یا خانم غمگین - فوت و فن های باغبانی

در ماه تیر ،ساقه های گل دهنده به طول 8 سانتیمتر با گل آذینی از گلهای قرمز یا زرد تشکیل می شود .



آشنایی با گیاه اشوریا کوچک یا خانم غمگین


کاشت این گیاه به آسانی صورت می گیرد.بوته ها نیاز به مکان آفتابی دارد.در طول دوره رشد در دمای اتاق بوته ها شاداب به نظر می آیند اما در محیط بیرون در دمای 13-16 درجه سانتیگراد گیاه وارد مرحله استراحت زمستانه می گردد.



آشنایی با گیاه اشوریا کوچک یا خانم غمگین


آبیاری بوته ها به تدریج در ماه های بهار تا تابستان صورت می گیردبرای آبیاری مجدد بایستی از خروج 50 درصد از رطوبت خاک اطمینان حاصل نماییم .در طول مدت زمستان بایستی مراقب باشیم تا خاک گلدان به طور کامل خشک نشود .آبیاری بوته ها از بخش پایینی گلدان بهترین شیوه می باشد.تغذیه گیاه در هر دو هفته یکبار توسط کود مایع در طول دوره رشد گیاه صورت می گیرد.



آشنایی با گیاه اشوریا کوچک یا خانم غمگین


خاک گلدان شامل یگ قسمت لوم ،یک قسمت پیت و دو قسمت شن درشت می باشد .برای جلوگیری از تجمع آب در بخش پایینی گلدان و به دنبال آن پوسیدگی برگ ها ،بایستی نسبت به احداث زهکش مناسب توسط شن درشت در لایه زیرین گلدان اقدام شود .تعویض گلدان در بهار صورت گرفته و بوته ها به گلدان هایی با قطر 8-10 سانتیمتر منتقل می شوند .



آشنایی با گیاه اشوریا کوچک یا خانم غمگین


ازدیاد بوته از طریف روزت و قلمه برگ در بهار و قرار دادن در شن کمی مرطوب انجام می گیرد .



آشنایی با گیاه اشوریا کوچک یا خانم غمگین
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.