فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۱         
  

این گیاه بومی سوریه می باشد ،اغلب به صورت گیاه دو ساله کشت می شود،ولی گاهی می تواند سال ها در محل کشت باقی بماند .ارتفاع این گیاه در انواع پابلند 1.5 -3 متر و در انواع پا کوتاه 70-80 سانتیمتر می باشد .برگ ها طوقه ای ،پهن ،قلبی شکل و لوب دار بوده و از وسط برگ ها ساقه ای به ارتفاع 2 متر خارج می شود که در انتها خوشه بزرگی مرکب از گل های ساده یا کم پر یا پرپر بزرگ و زیبا با رنگ های متنوع تشکیل می دهد.گلها 8-10 سانتیمتر قطر دارند.در تزئینات بیشتر واریته های پرپر و نیمه پرپر کاشته می شوند .
کاشت و پرورش ختمی زینتی پر پر - فوت و فن های باغبانی
کاشت و پرورش ختمی زینتی پر پر - فوت و فن های باغبانی

گل ها ی ختمی به رنگ های سفید ،قرمز ،قهوه ای ،ارغوانی ،بنفش مشاهده می شوند .گل ختمی به صورت گروه مجزا روی چمن یا در قسمت عقب پلات باند ها یا برای پوشش دیواره و محوطه به کار می برند.



کاشت و پرورش ختمی زینتی پر پر


این گیاه در خاک های رسی و غنی رشد و نمو خوبی می نماید .مکان های گرم و آفتابگیر و محافظت شده را ترجیح می دهد .در خاک های مرطوب به آسانی یخ می زند .برای محافظت گیاه از سرما بهتر است آنها را در فصل زمستان باید آنها را پوشانید تا از یخ زدگی جلوگیری شود .



کاشت و پرورش ختمی زینتی پر پر


نحوه ازدیاد این گیاه همانند سایر گیاهان دوساله می باشد .بذور در خزانه کاشته می شوند.فاصله بذور از هم در خزانه 25-30 سانتیمتر مناسب است .بذر ختمی را می توان در اوایل خرداد در روی کوش یا پلات باند کاشت نمود .



کاشت و پرورش ختمی زینتی پر پر


زمانی که بوته ها چهار برگه شدند آنها را به خزانه دوم منتقل کرده و به حال خود می گذارند .این بوته ها را اواخر خرداد یا اوایل پاییز به محل اصلی منتقل می نمایند.



کاشت و پرورش ختمی زینتی پر پر


گاهی نشاء کاری ممکن است در اوایل شهریور در زمین اصلی صورت گیرد. فاصله کاشت در بستر اصلی از هم 80-100 سانتیمتر مناسب است .چنانکه نشاها در پاییز به بستر اصلی منتقل گردند بهتر خواهد بود زیرا در این صورت گیاهان در تابستان سال بعد گل خواهند داد.



کاشت و پرورش ختمی زینتی پر پر
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.