فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

این گیاه به سلطان گیاهان معروف است ،گیاهی لوکس و ارزشمند ، با برگهای براق و سبز که در حدود ۵۰-۱۵۰ سانتی متر طول دارند.این گیاه قابل پرورش در محیط باز و محیط آپارتمان می باشد واغلب زینت بخش سالن های بزرگ ادارات مکانهای تجاری وخانگی است.دارای پایه های نر و ماده می باشد ،تشخیص دقیق زمانی صورت می گیرد که گیاه به گل بنشیند .این گیاه معمولا سالانه یکبار یا دوبار از محل انتهای ساقه برگهای جدید می دهد.برگها در آغاز رویش بهم فشرده بوده ولی بعدآ از هم فاصله می گیرند .معمولا برگهای قدیمی تر به مرور زرد می شوند و از بین می‌ روند و برای زیبایی این برگ ها باید جدا شوند .
نکات کلیدی در نگهداری از سیکاس - فوت و فن های باغبانی
نکات کلیدی در نگهداری از سیکاس - فوت و فن های باغبانی

دمای قابل تحمل برای سیکاس در حدود (+42)و(-11) سانتی گراد میباشد. اگر دما کمتر از 11- شود سیکاس از بین میرود.در محیط های باز و هوای آزاد ،فضای سبز و باغچه های خانگی در مناطق معتدل به خوبی می توان از گیاه نگهداری کرد .



نکات کلیدی در نگهداری از سیکاس


سیکاس در نور مستقیم خورشید رشد می کند ولی می تواند خودش را با محیط داخل منزل نبز تطبیق می دهد به طوری که چند ساعتی از نور صبح یا غروب آفتاب به آن بتابد.برای استفاده از این گیاه در فضای آپارتمان باید محیطی برای این گیاه در نظر گرفته شود که دارای نور ۸۰ تا ۹۰ درصد باشد که برای زیبایی گیاه یک امر لازم است.اگر سيکاس در حين برگ زدن در کنار پنجره است هر شش ساعت آن را بچرخانيد.



نکات کلیدی در نگهداری از سیکاس


اين گياه در تابستان به آب زياد و منظم احتياج دارد و مشروط بر اينکه گلدان طوري قرارر داده شود که آب از ته آن به آساني خارج شود و در زمستان نبايد گلدان را در سيني يا ظرف ديگري قرار داد که آب در زير گلدان راکد بماند در غير اين صورت سيکاس زرد مي شود



نکات کلیدی در نگهداری از سیکاس


کود مناسب این گیاه کود کامل با درصد عناصر بالانس مثل 18+18+18 می باشد . نوبت کوددهی در بازه ۲۰ روز یکبار، به اندازه ۲ گرم در یک لیتر آب می باشد .



نکات کلیدی در نگهداری از سیکاس


بهترین و آسانترین روش تکثیر سیکاس، کاشت قلمه هایی است که از جوانه های روی تنه ظاهر می شوند. سیکاسهای مسن و قدیمی پاجوش می دهند. پاجوشها را از پایه مادری جدا ساخته، تعدادی از برگهای آنها را حذف کرده و در ماسه بکارید.البته امکان تکثیر از طریق بذر هم وجود دارد.



نکات کلیدی در نگهداری از سیکاس


زرد شدن برگ های سیکاس » برگ های کهنه ممکن است به دلیل آب وکود زیاد هم زرد گردند واگر برگهای تازه دچار زرد شدگی گردند ممکن است بدلیل کود زیاد و یا فقر خاک باشد.اگر همه برگها به یکباره زرد گردند باید گیاه از خاک و از جایی که در آن قرار دارد جابجا گردد زیرا عدم زهکشی درست خاک و راکد ماندن آب در گلدان و خاک نیز سبب چنین عارضه هایی در گیاه می گردد.در صورت دیدن هاله ای از زردی در کلیه برگها نشان دهنده پر آبی وهمچنین نور و گرمای مستقیم خورشید بر برگها می باشد.



نکات کلیدی در نگهداری از سیکاس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.